روش های جدید بازاریابی فروش

روش های جدید بازاریابی فروش

روش های جدید بازاریابی فروش چیست؟ شرکت های بزرگ و موفق، یک تیم فروش بزرگ دارند. این موضوع باعث شده مدیران کسب وکارهای مختلف تصور کنند که این تنها راه افزایش فروش و موفقیت می باشد. تیم فروش می تواند مناسب ترین منبع برای جذب مشتریان و در نهایت رشد فروش محصولات باشد؛ اما این تنها روش افزایش فروش نیست. روش های بسیار موثری وجود دارد که می توانید برای افزایش فروش شرکتتان از آن ها استفاده کنید.

انتشارات مبلغان با جدیدترین کتاب های آموزش فروش در کنار شماست، برای دسترسی به این منابع به بخش فروشگاهی سایت مراجعه کنید و با توجه به نیاز خود کتاب های مفید آموزش بازاریابی و فروش را تهیه کنید!

جدیدترین روش های جدید بازاریابی فروش

فروش به معنای معامله پول یا کالا است که برای آن روش های مختلفی وجود دارد که اگر فرآیند فروش به خوبی انجام شود برای خریدار و فروشنده مفید خواهد بود. شما با شناخت انواع فروش می توانید مناسب ترین نوع آنرا با توجه به نوع کسب و کار خود انتخاب کنید.

فروش از طریق شبکه های اجتماعی

اگر  محصول یا خدماتی برای عرضه به مشتریان دارید، برای افزایش فروش خود از این بستر استفاده کنید و از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان خود تعامل داشته باشید. با پیشرفت و رشد انواع شبکه های اجتماعی، فروش از این طریق بسیار مرسوم شده و به عنوان یکی از انواع روش های فروش اینترنتی شناخته شده می باشد.

فروش از طریق سایت و سئو

فروش آنلاین از طریق وبسایت به عنوان یکی از مناسب ترین انواع روش های فروش شناخته می شود که هر چقدر سئو وبسایت شما قوی تر باشد در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری دارید و به همین ترتیب ترافیک و فروش بیشتری از طریق سایت خود خواهید داشت. داشتن وبسایت یکی از انواع روش های فروش محصول یا خدمات است که با راه اندازی آن و سئو (SEO) می توانید در بین نتایج جستجوی گوگل برای کاربران نشان داده شده و فروش خود را از این طریق افزایش دهید.

فروش معاملاتی

در فروش معاملاتی خریدار خیلی فوری و بدون چالش نسبت به خرید خود اقدام می کند که این روش بیشتر برای کسب و کارهای B2C کاربرد دارد. فروش معاملاتی یکی از انواع راهکارهای فروش است که به فروش کوتاه مدت و فوری تمرکز دارد. در این روش خریدار و فروشنده رابطه بلندمدت برقرار نکرده و سریع نسبت به فروش محصولات و خدمات اقدام می کنند.

همکاری در فروش

 امروزه با توجه به فضای رقابتی آنلاین، همکاری در فروش سود خوبی را برای صاحبان آن ها به همراه دارد. یکی دیگر از انواع مدل های فروش، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش می باشد. در این روش می توان با افرادی که دارای وبسایت، شبکه اجتماعی و یا پلتفرم پربازدیدی برای فروش هستند، همکاری کرده و به ازای هر فروش موفق پورسانت مشخص به آن ها پرداخت کنید.

   از این صفحه هم دیدن کنید: کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

فروش مشاوره ای

در فروش مشاوره ای با مشاوره و ارائه مزایای محصولات و خدمات نسبت به فروش آن ها اقدام می شود. در این روش شما به عنوان فروشنده، در محصولی که قصد فروش آن را دارید، خبره هستید و خود را به عنوان یک مشاور قابل اعتماد در کسب و کار به مشتری معرفی می کنید.

فروش مشارکتی

در فروش مشارکتی مشتری در مرکز و راس ساختار قرار دهد و با برقراری ارتباط درست با مشتری می توان نسبت به شناسایی نیازهای او اقدام کرد. فروش مشارکتی یکی دیگر از روش های فروش است که در آن با مشتریان ارتباط بلندمدت برقرار می شود. در فروش مشارکتی برخلاف فروش معاملاتی که هدف آن، به فروش رساندن فوری محصولات و خدمات است، به دنبال ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان است.

فروش مبتنی بر راه حل

ارائه راه حل و به تصویر کشیدن نتایج محصولات و خدمات یکی از انواع روش های فروش است که مشتری را متوجه نیاز خود نسبت به محصول مورد نظر می کند. در فروش مبتنی بر راه حل روی ارائه راه های نوین و منحصر به فرد، ارائه تصویر واضح از کسب و کار، ایجاد ارتباط واقعی با خریدار تمرکز می شود.

فروش انبوه

اسم دیگر فروش انبوه، فروش عمده است که باید برای فروش بیشتر در این روش، از استراتژی های مشخص و منحصر به فرد استفاده کنید. در فروش انبوه محصولات یا خدمات به گروه بزرگی ارائه می شود که معمولا برای فروش محصولات و خدمات به شرکت ها و سازمان ها مناسب می باشد.

فروش ترغیبی

در فروش ترغیبی این احساس در مشتری ایجاد شده که در صورت خرید نکردن محصولات و یا خدمات چیزی را از دست می دهد. فروش ترغیبی یکی از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر است که در این روش با ایجاد حس فوریت و نیاز به محصولات و خدمات، نسبت به فروش آن ها به مشتریان اقدام می شود.

فروش مستقیم

فروش مستقیم یکی از قدیمی ترین روش های فروش می باشد. در این روش فروشنده به صورت مستقیم با فروشنده ارتباط برقرار کرده و از طریق جلسه حضوری، تماس تلفنی نسبت به فروش محصولات و خدمات اقدام می کند.

فروش از طریق بازاریابی شبکه ای

یکی از انواع روش های بازاریابی و فروش، فروش بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ است که در آن افراد به عنوان بازاریاب محصولات و خدمات را به دیگران معرفی می کنند و به ازای هر فروش موفق خود پورسانت دریافت می کنند.

فروش تلفنی

فروش تلفنی از طریق راه دور و برقرار تماس تلفنی با مشتریان انجام می شود. فروش تلفنی می تواند شامل تماس سرد و پیگیری تماس های قبلی هم باشد.

فروش نمایشگاهی

اگر در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود هستید می توانید با شرکت در رویدادهای مختلف، محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه کنید. شرکت در نمایشگاه و رویدادهای یکی دیگر از انواع روش های فروش است که به برندینگ و شناخته شدن شما هم کمک خواهد کرد.

فروش SNAP

روش فروش SNAP مبتنی بر 4 اصل مهم از جمله ساده (simple)، ارزشمند (Be i(n)valuable)، سازگاری با مشتری (Always align)، درنظرگرفتن اولویت ها (Raise priorities) می باشد. فروش اسنپ یک روش فروش است که هدف آن رساندن فروشندگان به سطح مشتری بالقوه می باشد.

فروش سخت

روش فروش سخت به عنوان یکی از انواع روش های فروش، رویکردی پایدارتر است که در آن با پیگیری مشتری به دنبال خرید فوری او هستید یا به مشتری این حس را می دهید که نمی تواند در زمان دیگری خرید کند. فروشندگان این نوع فروش را با احتیاط اجرا می کنند چون همه مشتریان به آن پاسخ مثبت نمی دهند.

فروش نرم

رویکرد فروش نرم زمانی است که شما با مشتری در تعامل هستید بدون اینکه او را برای خرید مستقیم چیزی تحت فشار قرار دهید. شما به سوالات آن ها پاسخ داده، توصیه هایی کرده و اطلاعات کافی را ارائه می دهید که فکر می کنید امکان دارد مشتری را جذب کند، اما در نهایت تصمیم گیری را به مشتری واگذار می کنید. ا

شکاف فروش

با روش شکاف فروش، فروشندگان مشتریان بالقوه را در اولویت قرار می دهند و سپس مناسب ترین راه ممکن را برای قرار دادن محصول یا خدمات خود به عنوان موثرترین وسیله برای پر کردن این شکاف ها تعیین می کنند.

فروش چالشگر

در فروش چالشگر باید برای به چالش کشیدن مشتری و پی بردن به نیاز مشتری اقدام کرد تا بتوان پس از کشف نیاز مشتری، محصولات و خدمات مورد نیاز را به او ارائه کرد. این روش بیشتر برای فروش B2B مورد استفاده قرار می گیرد که باید نسبت به شناخت مشتری و نیازهای او اقدام کنید.

رویدادهای مجازی

رویداد مجازی به نوعی از رویداد گفته می شود که مثل وبینار از طریق اینترنت برگزار می شود ولی در مقایسه با وبینار با تعداد شرکت کنندگان بیشتر و به صورت زنده پخش می شود. رویدادهای مجازی امکان دارد تا چندین روز طول بکشند.

فروش حضوری

یکی از روش های فروش سنتی، فروش حضوری است که در آن فروشنده به صورت فیزیکی و در یک مکان مناسب نسبت به فروش محصولات خود اقدام می کند. شناخت تکنیک های فروش حضوری برای موفقیت در این روش اهمیت بالایی دارد.

   از این صفحه هم دیدن کنید: کتاب های بازاریابی و تبلیغات

این نکات مهم را هم بدانید تا با دید بازتر به بازاریابی و فروش بپردازید

رقابت تنگاتنگ میان کسب‌وکارها باعث شده است تا استفاده از روش‌های موثر و کارآمد بازاریابی و فروش به یک ضرورت تبدیل شود. از جمله نکات مهم فروش و بازاریابی به‌روزرسانی و بهینه‌سازی این روش‌ها همراه با تغییر نیاز مشتری‌های بالقوه است. شما باید بدانید که:

بازاریابی محتوا با دیالوگ آغاز می شود

در حالی که تیم های بازاریابی همچنان بر روی وبلاگ و کلمات کلیدی به عنوان اصلی ترین روش جذب مخاطب، تمرکز می کنند؛ باید متذکر شویم که این استراتژی برای گوگل است، نه برای مردم. امروزه، مخاطب می خواهد با برندها یک تجربه معتبر داشته باشد و مناسب ترین روش برای این کار، هدایت مشتریان با دیالوگ های مختلف می باشد.  برای ایجاد یک تجربه انسان محور باید بیشتر به دنبال محتواهایی باشیم که از مکالمات واقعی با افراد در صنایع مختلف به دست آمده می باشد. این محتوا ها می توانند همان تعامل واقعی که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند را فراهم کنند.”

کامیونیتی مارکتینگ، جایگزین بازاریابی رویداد محور خواهد شد

در سال جدید به دنبال اجتماعات آنلاین صمیمی تر و موضوعی تر باشید. افراد و کارشناسانی که دارای هویت (اعتبار) دیجیتال تأیید شده هستند و تمایل به اشتراک گذاری داده ها و تجربیات خود دارند؛ به عنوان یک لیدر در فضای مجازی بسیار تأثیرگذار خواهند بود و کسب وکارهای مختلف باید در چنین فضاهایی مشارکت فعال داشته باشند و در مکالمات و گفتگوهای خود ارزش آفرینی کنند.

بازاریابان برای رویدادهای مجازی که منجر به تولید لید شود؛ برنامه ریزی می کنند

Latané Conan مدیر ارشد بازاریابی ۶sense، پیش بینی می کند: “به خاطر تغییراتی که در دنیا در حال رخ دادن است؛ در سال جدید، حجم بالایی از رویدادهای مجازی را شاهد هستیم. در حالی که شاید همگی ما در حال حاضر دچار فرسودگی نسبت به دنیای مجازی شده باشیم؛ اما به نظر می رسد این نوع رویدادها حتی در دوران پساکرونا و ازسرگیری مجدد رویدادهای حضوری، جایگاه خود را حفظ کنند و کاربردی باشند.”

در سال جدید، ایجاد تعاملی که از مدت ها پیش به مخاطبان وعده داده شده بود؛ ضروری است!

مردم به بحث ها و پنل هایی علاقه مند هستند که بتوانند مشارکت فعال داشته باشند، سؤال بپرسند، بحث کنند و از تجربیات خود بگویند؛ پس در الگوهای بازاریابی جدید، فراهم کردن این امکان برای مردم و برگزاری وبینارهایی با سطح تعامل بالا ضروری می باشد.

کسب و کارها باید راه های جدیدی برای ارتباطات آنلاین خود پیدا کنند

سازمان های مختلف باید از هم اکنون به این موضوع فکر کنند که چطور می توانند در بازارِ رقابت خود را برجسته و چگونه باید قبل، حین و بعد از رویداد، مخاطب خود را درگیر و از چه راه های معناداری تعامل بهتری با مخاطب برقرار کنند؟

مشتری مداری، برندهای مختلف را به سمت جلو هدایت می کند

مشتری مداری و به عبارت دیگر، قراردادن مشتری در مرکز همه تصمیم گیری ها اهمیت دارد و این موضوع تنها از یک روش امکان پذیر است: همسو بودن تیم های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش با نیاز مشتری.”

برندها باید با توجه به شرایط خاص کسب و کاری، سیاست های خود را بهینه سازی کنند

Tim Linberg مدیر ارشد تجربه مشتری Verndale، در همین ارتباط می گوید: “هر دلاری که خرج می شود، کانال های مختلف تبلیغاتی، هر پستی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، هر وبیناری که برگزار می شود و دیگر موارد؛ باید به دقت ارزیابی شوند تا بتوان مناسب ترین نتیجه را گرفت.”

انعطاف پذیری متعادل با رشد بلند مدت برند

ر الگوی بازاریابی جدید، برندها برنامه ریزی های تبلیغاتی خود را کوتاه -مدت تر می کنند تا بتوانند سریعاً خود را با تغییر شرایط و نیازمندی های مشتریان، سازگار نمایند.

هزینه های بازاریابی دیجیتال، به رشد خود ادامه خواهد داد

مدیران بازاریابی که هیچ چارچوب و مقیاسی برای خرج کردن بودجه خود ندارند، خیلی زود از رقابت کنار گذاشته می شوند. در دوران رکود اقتصادی، شرکت هایی که در بازاریابی خود عملکرد خوبی ندارند، از رقابت عقب می مانند. مناسب ترین راه حل در این دوران، اتخاذ تصمیم های آگاهانه و هوشمندانه متناسب با بودجه (چرا CRM پیام گستر) می باشد.

در این مطلب به روش های جدید بازاریابی فروش پرداختیم، اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید حتما سری به کتاب های سایت اتشارات مبلغان بزنید، مطمینیم می توانید از منابع مفید و جدیدی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت به بهترین شکل استفاده کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی