چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

رازهای داشتن یک کسب و کار موفق و قدرتمند چیست؟ چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟  نکات مدیریت کسب و کار چیست؟  خیلی از افراد خیال می کنند موفقیت در کسب و کار چیزی جز داشتن شانس و سرمایه اولیه نیست و هر کس مرغ آمین از بام خانه اش عبور کند موفقیتش تضمین شده است.

اما بزرگان دنیای کسب و کار هر روز و هر لحظه به ما یادآوری می کنند که شانس درصد بسیار ناچیزی از موفقیت در کسب و کار را تشکیل می دهد و رعایت نکات و ترفندهایی آزموده می تواند موفقیت افراد را تضمین کند. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توان یک کسب و کار را به موفقیت رساند!

چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

 این روش های به ظاهر ساده کسب و کار شما را زیر و رو می کند: چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

1- اهداف خودتان را مشخص کنید و طبق آن برنامه ریزی کنید

هر کسب وکاری یک سری اهداف مشخص دارد که می خواهد به آنها برسد. اگر می خواهید کسب وکارتان رشد کند و افق های وسیعی داشته باشید، باید اهداف خود را به طور دقیق و واضح بیان کنید. برای این منظور باید مطمئن شوید که تمام افراد درگیر در شرکت، به خوبی می دانند می خواهید چه کار کنید و قرار است به چه چیزی برسید.

با کار کردن روی مهارت های ارتباطی و تنظیم جلسات منظم با افراد حرفه ای و متخصص می توانید در این رابطه موفق باشید. وقتی اهداف کسب وکار، مشخص باشند، همکاری بهتری بین کارکنان شکل می گیرد و نتیجه ی آن، رونق کسب وکارتان خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشید که صرفا تعیین اهداف، موفقیت شما را تضمین نمی کند، اهداف شما باید واقعی و قابل دسترسی باشند. چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

2- از ریسک کردن نترسید و جرئت امتحان کردن داشته باشید

مدیر Spotify به خطرات جانبی اعتقاد دارد، چه درمورد کارآفرینانی که روی چرخ های ماشین کسان دیگری می چرخند، و چه نوآورانی که روی پای خود ایستاده اند. ولی فقط اگر آن گام به نظر آن ها منطقی برسد. وی می گوید: “گاه دچار تردید می شویم، مسائل پیچیده می شوند و پروژه هایی را که می توانست به سرانجام خوبی برسند از بین می برد. وقتی شما فقط روی برداشتن گام اول متمرکز باشید، یا حتی روی آن گام درست بعدی که چیزها را در حرکت نگاه می دارد، از خودتان تمام این سؤالات را نمی پرسید.”

3- با کسانی که برای شما کار می کنند، درست رفتار کنید!

برقراری توازن بین کارآفرینی موفق و کار خیر اجتماعی: دو ایده ای که گاهی اوقات به نظر مخالف می رسند. قبل از کمک به صلح جهانی، شرکت ها تشویق می شوند که خیلی ساده اول با کارکنان خودشان درست برخورد کنند. فعالیت های منابع انسانی نتفلیکس، مثل احترام به متقاضیان استخدام به جای محدود کردن آنان، راهنمایی است برای هر کسب وکاری که می خواهد با کارکنانش مثل آدم رفتار کند.

این سه کتاب برای این که بتوانید نیروهایتان را مدیریت کنید، فوق العاده است: (برای دریافت اطلاعات کتاب، روی کتاب موردنظر کلیک کنید)

4- ایده هایتان را اجرا کنید!

زنان در جایگاه رهبری. شرکت Fattmerchant به تأسیس سانیرا مادانی تحقق روح رهبری است: وقتی ایده هایش را نادیده گرفتند، او خودش موضوع را به دست گرفت. می گوید: “صاحبان شرکت پیشین که هر دو مرد بودند، به من گفتند که ایده ام مسخره است و حاضر نشدند از ایده ام حمایت کنند. من هم رفتم و خودم آن را انجام دادم و صد در صد مطمئنم که حالا از تصمیم خودشان پشیمانند. چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

5- نیازهای مشتریان، خواب و خوراک شما باشد!

یکی از بهترین توصیه هایی که وجود دارد این است که به مشتریان خودتان گوش دهید. متمایز کردن محصول در بازاری که نیازی در آن وجود ندارد مثل شنا بر خلاف جریان آب است و اگر این کار را انجام دهید به ناچار برای رشد برندتان باید تلاش زیادی کنید. سعی نکنید ایده ی مشتریان از چیزی که نیاز دارند را تغییر دهید. به جای آن، به آن ها گوش دهید و پیشنهادهایی ارائه دهید که واقعا مشکلشان را حل می کند.

6- فرصت ها را از دست ندهید، اما به کم هم قانع نباشید

اگر شرکت اپل امروز با شما تماس بگیرد و به شما پیشنهاد کار دهد با چه سرعتی وسایلتان را جمع می کنید و اولین پرواز را به مقصد کوپرتینو (محل استقرار شرکت اپل) رزرو می کنید؟ جوزف پیگاتو در این شرایط انتخابی کرد که از بیرون گود دیوانگی به نظر می رسد: او یک استارتاپ کوچک را به غول دنیای فناوری ترجیح داد. توصیه او این است که قبل از آنکه به این نتیجه برسید که مرغ همسایه واقعاً غاز است، برای کاری که انجام می دهید همه چیزتان را بدهید و از هیچ کاری دریغ نکنید.

7- به هوش هیجانی کارکنان توجه کنید

در محل کار، ما علاقه داریم جزئیات سخت زندگی خارج از نقش هایمان را انکار کنیم. مدیریت احساسات دشوار است. چه در خودمان و چه به خصوص در دیگران. ولی اگر تصمیم دارید نیروی جدیدی را به تیم خود اضافه کنید، توجه کنید که هوش هیجانی می تواند شما را در سالی که پیش رو است نجات دهد.

8- مدام در حال یاد گرفتن چیزهای جدید باشید

شرکت شما به شکلی که خوابش را هم نمی دید در حال اوج گرفتن است. در برهه خاصی، باید بزرگ تر شوید و تیم بزرگ تری بسازید. پس به این نصایح توجه کنید: “به افراد در همان ابتدا فرصت یادگیری و پریدن در دل کسب  و کار بدهید تا آن ها خود در نقش هایشان تبدیل به متخصص شوند.” چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

9- روش های خلاقانه داشته باشید

در میان جلسات پرنشاط و تیم هایی که به خوبی چیده شده اند، پیکسار الگویی عالی است از اینکه چطور شرکتی کارامد و خلاق بسازیم بدون آنکه شور و شعف ابتدای کار را از دست بدهیم. قرار نیست معجزه کنید. مدیر عامل پیکسار می گوید: “همه فقط محصول نهایی را می بینند و نوعی فانتزی رمانتیک در مورد آنچه که شما را به آنجا می رساند وجود دارد. وقتی برای بار اول کاری را انجام می دهیم، این داستان ها همه بیهوده هستند.”

10- صداقت، شرط مهم موفقیت است

رز مارکاریو شغلش را در یک شرکت خصوصی ترک کرد تا به عنوان مدیر مالی Patagonia مشغول به کار شود و پنج سال بعد در سال ۲۰۱۳ به مدیرعاملی رسید. او وقتی وارد این شرکت شد که متوجه شد چیزی در کارنامه شغلی اش کم است. موفقیت یک سویه، یعنی فقط  سود مالی. وی می گوید: “به نظر من امکان ندارد کسی بتواند مشکلی را برطرف کند مگر اینکه در مورد آن کنجکاو باشد. برای موفقیت در کسب و کار نیز باید این ویژگی را داشته باشید. در مورد کسب وکارتان، همکارانتان و چالش هایتان. این کمک می کند که شما به رهبری بهتر تبدیل شوید.”

11- در ازای بلندمدت فکر کنید

توصیه ی بعدی کارآفرینان است است که به درازمدت فکر کنید. زمانی که مشغول راه اندازی کسب و کار هستید، غرق شدن در کارهای روزانه و فراموش کردن تصویر بزرگتر آسان است. بنابراین، ضروری است که همیشه متوقف شوید، یک قدم به عقب برگریدید به این فکر کنید کسب و کارتان در آینده کجا خواهد بود اگر گزینه ی A یا B را انتخاب کنید. این توصیه به تصمیم گیری من کمک کرد و در طولانی مدت مزایای زیادی برای کسب و کارم داشت. با همیشه طولانی مدت فکر کردن، کسب و کارم همیشه به طور مداوم تکامل پیدا می کند و در حال رشد است.

12- پیام های خود را ساده برسانید

روابط عمومی می تواند صنعتی گیج کننده و دشوار باشد. کارین مارونی مدیر ارتباطات تکنولوژیک فیسبوک، و مؤسس سابق آژانس پی آر، برندینگ را رد کرده است و قوانین را به ایده های ساده گسترش می دهد. او می گوید: “اگر پیام شما بی نهایت ساده نباشد، بدانید که دچار اشتباه شده اید”.

13- ترکیب خانواده و شغل شاید شما را بالا بکشاند

بحث زندگی خانوادگی و زندگی شغلی موضوعی حساس است که کم به آن پرداخته نشده است. این سؤال برای بسیاری از افرادی که شغلشان برایشان اهمیت زیادی دارد، به خصوص خانم ها، پیش می آید که آیا ممکن است که هر دو را داشته باشیم یا اینکه باید یکی را بر دیگری اولویت دهیم؟ مدیرعامل شرکت شرکت نرم افزاری پالو آلتو، سابرینا پارسونز، اجازه می دهد تا این دو دنیا با هم درآمیزند. وقتی آشفتگی زندگی خانوادگی روی کار شما تأثیر می گذارد، وقت آن است که در سیاست هایتان تجدید نظر کنید.

چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

مطالعه کتاب های معتبر در حوزه کسب و کار موفق!

آیا می خواهید در حوزه کسب و کار بهترین و موفق ترین شوید؟ آیا دوست دارید از تجربیات و دانش مردم موفق استفاده کنید؟ پس حتما باید به خواندن کتاب های معتبر و تخصصی در این حوزه بپردازید. کتاب های معتبر و به روز در حوزه کسب و کار می توانند به شما راهنمایی کنند تا بهترین تصمیم ها را بگیرید، استراتژی های مناسب را انتخاب کنید و به بهترین شکل ممکن کسب و کار خود را رشد دهید. این کتاب ها شامل موضوعاتی از جمله رهبری، کتاب های بازاریابی، کتاب های آموزش مدیریت کسب و کار، استراتژی های مالی و …

بنابراین، اگر شما نیز می خواهید به موفقیت در حوزه کسب و کار دست یابید، پیشنهاد می کنیم که به خواندن کتاب های معتبر و تخصصی در این حوزه توجه کنید و از تجربیات دیگران بهره ببرید. منابع معتبر مانند کتب مشهور و نویسندگان با تجربه می توانند به شما کمک زیادی کنند تا به موفقیت دست یابید.  چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

به بخش فروشگاهی سایت ما مراجعه کیند و کتاب های موردنظرتان را به راحتی چند کلیک سفارش دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی