روش های افزایش فروش در اینستاگرام چیست؟ چگونه در اینستاگرام بیشتر بفروشیم؟ چگونه می توانیم کسب و کارمان را در اینستاگرام متحول کنیم؟ مناسب ترین روش افزایش فروش چیست؟ اگر اهل کتاب های آموزش فروشندگی باشید به خوبی می دانید که فروش محصول و خدمات راه و روش دارد و هرکسی نمی تواند به سادگی این روند را طی کند.
اگر پای صحبت فروشندگان قدیمی و موفق فضاهای آنلاین بنشینید به شما می گویند که برای رسیدن به جایی که هستند چقدر تلاش کرده و از تجربیات دیگران استفاده کرده اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش های افزایش فروش در اینستاگرام بپردازیم و به شما کمک کنیم هرچه سریعتر مهارت های فروشندگی خود را در فضای آنلاین افزایش دهید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
ترفندهای بی نظیر و روش های افزایش فروش در اینستاگرام که هرجایی نمی بینید!
اکانت بیزینسی می تواند منجر به افزایش فروش در اینستاگرام شود
قبل از هر چیز برای افزایش فروش در اینستاگرام، مطمئن شوید که اکانت خود را به حالت professional تغییر داده باشید. برای شروع کافی است اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید، از قسمت پروفایلتان وارد بخش setting شوید. گزینه ی account را انتخاب کنید و روی «Switch to professional account» کلیک کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید. یکی از مهم ترین مزیت های اکانت حرفه ای این است که به شما امکان دسترسی به ابزارهای تجزیه وتحلیل اینستاگرام که Insights نامیده می شوند را می دهد.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
داشتن پروفایل شیک و مناسب، مهمترین نکته برای جلب اعتماد مشتری
اولین قدم برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری، ایجاد یک پروفایل خلاقانه است که توجه مشتری را به خود جلب کند. صفحه پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطب از شما می بیند و باید در سه ثانیه ی اول او را ترغیب کنید که شما را فالو کند. این موارد را در پروفایل خود بهینه کنید:
- بیو (Bio):
زیر تصویر عکس باید شرح مختصر کتاب بایو قرار گیرد. این شرح مختصر کتاب باید خیلی کامل و واضح، کاری را که انجام می دهید، توصیف کند. باید وجه تمایز محصولتان را در شرح مختصر کتاب بایو بنویسید تا با پیج رقیبانتان متمایز باشد. فکر کنید چرا مشتری باید از شما خرید کند؟ جواب این سوال را در بایو بگذارید. - عکس پروفایل:
در صورت معرفی خود باید عکس از چهره ی خودتان بگذارید ولی اگر می خواهید کسب وکارتان را معرفی کنید، لوگوی برند شما جهت عکس پروفایل بسیار مناسب می باشد. - قراردادن لینک وب سایت:
حتماً می دانید که داشتن یک وب سایت به کسب وکار شما اعتبار بیشتری می بخشد. اگر سایتی دارید، لینک آن را در قسمت بایو قرار دهید. با این کار بازدید از سایت خود را هم افزایش می دهید.
شما همچنین می توانید با کمک «پست لینک»، پست های خود را به صفحه های مرتبط در وب سایتتان لینک کنید. با این قابلیت می توانید به راحتی فروش خود را افزایش دهید. - هایلایت استوری:
اگر به طور مرتب در استوری های اینستاگرام پست می گذارید، آلبوم های ویژه ای را در قسمت هایلایت پروفایل ایجاد کنید تا پیشنهاد ها، محصولات جدید، اسکرین شات از رضایت مشتری، نحوه ی پرداخت و ارتباط با شما را نشان دهد. حتماً برای هایلایت ها متناسب با محتویاتشان کاوری جذاب انتخاب کنید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
استفاده از هشتگ های به روز و مناسب
هشتگ ها به رساندن پیام شما به مخاطبان بیشتر، کمک می کند. داشتن هشتگ اختصاصی برند، یکی از راه های ایجاد این ردپا در فضای مجازی می باشد. پس یک هشتگ اختصاصی برای برندتان تعریف کنید و آن را در همه پست ها به کار ببرید. از مشتری ها و مخاطبان هم بخواهید که در صورت انتشار محتوایی از شما، هشتگ شما را استفاده کنند.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
ظاهر پیج شما باید جذاب و بهینه باشد
مشخصات و پست های اینستاگرام خود را به گونه ای طراحی کنید که تشخیص برند شما برای مخاطب آسان باشد. برای برجسته شدن از دیگران، باید یک پیام تجاری ثابت داشته باشید. بخش مهمی از حضور شما در اینستاگرام به همین پیام شما مربوط می شود. این موارد را جهت داشتن ظاهری مناسب برای پیج خود دنبال کنید:
- عناصر برند
با ایجاد فرهنگی که متعلق به برند شماست مخاطبان خود را افزایش دهید. ببینید که در برند شما چه چیز برجسته ای وجود دارد. آن را در محتوای خود استفاده کنید. می توانید یک هایلایت استوری با سناریوی سبک زندگی بسازید. عناصر ویژه ای را که نماینده شرکت شما می باشند را اضافه کنید. - رنگ های خاص برند سازی
برای توسعه یک سبک بصری برای اینستاگرام، از رنگ لوگوی خود الگوبرداری کرده و از سایه های ترکیبی برای پست های خود استفاده کنید. - سبک امضا
یکی از راه هایی که در اینستاگرام باعث می شود برند شما را به رسمیت بشناسند، ایجاد محتوای بصری باکیفیت می باشد. مشتری چون تصویر را به صورت مجازی مشاهده می کند پس مهم است که تصویری واضح و باکیفیت از محصول یا خدمات خود به نمایش بگذارید. هیچ وقت از تصاویر آماده استفاده نکنید. سعی کنید تصاویر محصولتان را خودتان عکس برداری کرده باشید. اگر مجبور شدید که از تصاویر آماده استفاده کنید حتماً تغییراتی را در آن اعمال کنید که امضای شما را داشته باشد و بعد منتشر کنید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
محتوای پست و ریلز خود را با دقت انتخاب کنید
بعد از اینکه نیاز بصری پیج برطرف شد باید برای محتوای پست ها حساسیت بالایی به خرج دهید. شما برای نگه داشتن مخاطبان در پیج خود و تبدیل آن ها به مشتری وفادار، نیاز دارید تولید محتوایی مناسب و مورد سلیقه کاربران پیج خود داشته باشید.
در پست گذاری باید توجه کنید تنها نشان دادن محصولات یا خدمات شما ملاک نیست، بلکه شما باید پست های آموزشی کاربردی که به فعالیت شما مرتبط است هم تولید کنید تا مشتریان و مخاطبین بتوانند به راحتی مشکلات اولیه خود را حل کرده و از پست های آموزشی پیج شما استفاده کنند و آن ها را به اشتراک گذارند. رعایت اصول پست گذاری بخشی از قوانینی است که باید رعایت شود تا بتوانید رشدی واقعی داشته باشید و مخاطبان خود را به مشتری وفادار تبدیل کنید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام – صفر تا صد فروش در اینستاگرام – ایده فروش محصول در اینستاگرام – بهترین محصول برای فروش در اینستاگرام – جملات جذب مشتری در اینستاگرام – دوره آموزش فروش در اینستاگرام – میزان فروش در اینستاگرام – راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام
استفاده از کپشن خوب و درست
شاید برای شما هم پیش آمده که وارد مغازه ای شده اید و فروشنده تمایلی به توضیح ندارد و شما هم متقابلاً تمایلی به خرید پیدا نمی کنید. اگر اینستاگرام را همان مغازه در نظر بگیرید شما فروشنده ی آن هستید. برای اینکه مشتری را قانع کنید که از شما خرید کند باید اطلاعات کاملی از محصول در اختیار او قرار دهید. شما در کپشن با 2200 کاراکتر باید اطلاعات مرتبط با محصول خود را درج کنید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
تعامل خود را با مشتریان حفظ کنید
رابطه و تعاملی که با مخاطبان خود برقرار می کنید، بسیار برای بیزینس شما ضروری می باشد. شما باید با مشتریان خود مثل یک انسان برخورد کنید نه ربات. تعامل با آن ها را در رأس برنامه خود قرار داده و این کارها را انجام دهید:
- مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید:
اجرای مسابقات اینستاگرام به شما کمک می کند تا مشارکت با کاربران را افزایش دهید و علاوه بر این تعداد زیادی فالوور جدید به دست آورید. مسابقه هیجان کافی را در بین مخاطبان شما ایجاد می کند تا پست شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و با این کار نرخ تعامل بیشتری را نصیب پیج شما می کنند. مسابقات بخش جدایی ناپذیر از فروش در اینستاگرام شده اند. - پاسخگو باشید و به نظرات مخاطب اهمیت دهید:
هنگامی که مخاطبان شما در کامنت ها یا دایرکت، سوالی را مطرح می کنند در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهید. راهی به مشتریان بدهید تا با شما تماس بگیرند تا مطمئن شوند در صورت بروز مشکل در کنار آن ها خواهید بود. - پشت صحنه برند را به نمایش بگذارید:
یکی دیگر از استراتژی ها و تکنیک های فروش در اینستاگرام، به اشتراک گذاری پشت صحنه ی کسب وکارتان در پیج اینستاگرام می باشد. چنین محتوایی به فالوورهای شما اجازه می دهد تا داستان کسب وکارتان را بدانند و در آن شریک باشند.
- کال تو اکشن (CTA) را فراموش نکنید:
مخاطب خود را برای اقدام به عملی مانند کامنت گذاشتن، خرید، اشتراک گذاری با دوستان و حتی بازدید از سایت خود دعوت کنید. شما می توانید از کال تو اکشن در آخر هر کپشن، لینکی که در بایو قرار می دهید و همینطور لینکی که در استوری می گذارید، استفاد کنید. این روشی عالی برای برقراری بیشتر با مخاطب و متقابلاً افزایش فروش در اینستاگرام خواهد بود.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
برای جلب اعتماد مشتری نهایت تلاشتان را به کار بگیرید
مشتری شما را از نزدیک نمی بیند پس شاید دیرتر به شما اعتماد کند. علاوه بر آن از بین همه فروشگاه هایی که در اینستاگرام هست چرا باید از شما خرید کند؟ پس باید با روش هایی اعتمادش را جلب کنید: روش های افزایش فروش در اینستاگرام
- استوری از رضایت مشتریان را فراموش نکنید:
کسانی که تازه با شما آشنا شده اند از این طریق در ذهن آن ها اعتمادی شکل می گیرد تا جزء مخاطبان شما باقی بمانند. - از ویدیو استفاده کنید:
ویدیو این روزها طرفداران زیادی در اینستاگرام دارد و افراد راغب ترند ویدیو ببینند تا متنی را بخوانند. با ویدیو زودتر می توانید پیام خود را به مشتری برسانید، محصول خود را مفصل معرفی کرده و احساسات مشتری را درگیر کنید. مطمئن باشید ویدیو محتوایی است که زود جواب می دهد و به فروش در اینستاگرام بسیار کمک می کند. - فرآیند خرید را برای مشتری راحت کنید:
خرید راحت و آسان به افزایش فروش در اینستاگرام و بازدهی تبلیغات منتهی می شود. برای خرید باید مشتری همه اطلاعات ضروری را بداند. پس مشتری را مجبور نکنید برای اطلاع از قیمت، ویژگی های محصول و روند خرید به شما کامنت بدهد یا به دایرکت پیام ارسال کند.
مثلاً قراردادن لینک خرید محصول در استوری یکی از راه های سهولت در خرید به شمار می آید که می تواند فروش در اینستاگرام را سرعت بخشد. - از Ugc کمک بگیرید:
سناریویی ایجاد کنید تا مخاطبان را تشویق کنید برند شما را معرفی کنند و علاقه ی خود را نسبت به محصولات شما به اشتراک بگذارند. طرفداران برند شما نقش مهمی در فروش اجتماعی دارند. آن ها کسانی هستند که محصولات یا خدمات شما را همان طور که می بینند و تجربه می کنند، بیان می کنند. بازنشر مطالب از طرف آن ها یک ابزار فروش قدرتمند برایتان خواهد بود. این روش ازآن جهت مفید است که محبوبیت برند شما را به تصویر می کشد و اعتماد افراد را جلب می کند.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
افزایش فالور فقط به صورت واقعی و طبیعی باعث رشد شما می شود
هنگامی که استراتژی محتوای اینستاگرام خود را توسعه می دهید و دست به تولید محتوای منظم می زنید، تعدادی فالوور به صورت ارگانیک جذب پیج شما می شوند. این بسیار نکته ی مهمی است که در این راه ثابت قدم باشید تا مخاطبان هدفمند خود را که به محصولات شما علاقه مندند بیابید.
گاهی افراد می خواهند با خریدن فالوور فیک این مسیر را دور بزنند و به قول خودشان زودتر به آن میزان از فالوورهایی که مد نظرشان است، برسند؛ اما نمی دانند که نه تنها با این روش فالوورهایی که جذب می کنند هدفمند و واقعی نیستند بلکه به مرور پیج آن ها دچار افت شدیدی خواهد شد و الگوریتم های اینستاگرام اجازه نمی دهند که این جور پیج ها خیلی دیده شوند.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
از خرید و کمپین های فروش ویژه استقبال کنید
گوش به زنگ باشید و از فرصت هایی که در سال برایتان پیش می آید که بتوانید کمپین های فروش ویژه و مناسبتی ارائه دهید، نهایت استفاده را ببرید. روزهایی مثل بلک فرایدی، شب یلدا و نوروز و غیره همه می توانند بهانه ای باشند تا شما مخاطبان خود را به خرید دعوت کنید و با ارائه ی تخفیف یا هدیه، به مشتریان وفادار خود بیفزایید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
تبلیغات هدفمند و صحیحی داشته باشید
اگر می خواهید به جامعه ی بزرگ تری از مشتریان جهت فروش بیشتر در اینستاگرام برسید، باید تبلیغات انجام دهید. تبلیغات هدفمند اصولی دارد. باید بدانید در چه زمان هایی و در کجاها تبلیغ کنید و محتوایی که برای تبلیغات آماده می کنید به چه شکل باشد. این روش ها را می توانید برای تبلیغات در اینستاگرام پیج خود به کار بگیرید:
- تبلیغات در پیج هایی با فالوورهای بالا:
تبلیغات در پیج هایی که فالوورهای نسبتا بالایی دارند و متناسب با نوع کسب و کار شما هستند، شما را به مخاطبان بیشتری می شناساند و آگاهی از برند را با این روش افزایش می دهید. - همکاری با اینفلوئنسرها (اینفلوئنسر مارکتینگ):
اینفلوئنسرها با قدرت نفوذی که بر مخاطبان خود دارند می توانند به افزایش فروش در اینستاگرام کمک کنند. افراد به توصیه ی آن ها برای خرید عمل می کنند. تبلیغات با اینفلوئنسر، شما را زودتر به مخاطبان هدف می رساند. البته توجه کنید که زمینه ی کاری اینفلوئنسر و مخاطبانش مرتبط با کسب وکار شما باشد.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
اشتیاق به خرید را در کاربران تقویت کنید
آیا فکر کرده اید که چه وقت مشتریان شما برای خرید راغب ترند؟ وقتی که یک حس عجله، اضطرار و از دست دادن فرصت در مخاطبان ایجاد کنید. مثلاً امروز، «آخرین روز تخفیف است!» یا «تخفیف برای 50 نفر اول.» همچنین می توانید از استیکر شمارش معکوس (CountDown) در استوری استفاده کنید که زمان پایان فروش را به مشتریان یادآوری کند.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
تولید محتوای مستمر، راه مفیدی برای افزایش فروش در اینستاگرام
یا کلاً نباشید یا همیشه باشید. باید بدانید که مشتریان شما کلی پیج که امکان دارد رقیبان شما هم باشند را فالو کرده اند که بعد از چند روز که از شما خبری نباشد بیشتر جذب آن پیج ها شده و شما را فراموش خواهد کرد؛ پس برای پست و استوری برنامه منظمی داشته باشید. از تقویم محتوایی استفاده کنید. مخاطبان خود را بشناسید که از چه جنسیتی هستند و بیشتر در چه زمان هایی در اینستاگرام حضور دارند که بتوانید زمان پست گذاری خود را پیدا کنید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
رقبای خود را همیشه تحت نظر داشته باشید
شما قرار نیست عیناً روش آن ها را در استراتژی خود پیاده سازی کنید. عوامل موفقیت آن ها را رصد کنید و به روشی خلاقانه و متمایز، در کسب وکار خود به کار گیرید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
استراتژی فروش اینستاگرمی خود را همیشه به روز نگه دارید
وقتی در تلاش جهت افزایش فروش اینستاگرام هستید، مهم نیست که چقدر در این راه خوب عمل کرده اید، همیشه می توانید بهتر باشید. مناسب ترین راه برای بهبود نتایج این است که از آنچه قبلاً انجام داده اید، یاد بگیرید. از ابزار رایگان تجزیه وتحلیل Insight اینستاگرام می توانید برای درک دقیق نحوه تعامل کاربران با محتوایتان استفاده کنید. با بررسی اطلاعات به دست آمده بهتر می توانید محتوای خود را برای افزایش تعامل تنظیم کنید.
مطالعه کتاب های افزایش فروش و تبلیغات می تواند به شما در بهبود مهارت های فروش و کسب و کارتان کمک کند. این کتاب ها با ارائه راهکارها و استراتژی های موثر، به شما می آموزند چگونه محصولات و خدمات خود را بهتر تبلیغات کنید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید.
یکی از مهم ترین دلایلی که باید به مطالعه این کتاب ها بپردازید، این است که دنیای تجارت و تبلیغات در حال تغییر و تحول می باشد. اطلاعات و روش های تبلیغات قدیمی دیگر کارایی خود را ندارند و شما باید با تازه ترین روش ها و روند های تبلیغات آشنا شوید. کتاب های آموزش فروش به شما امکان می دهند تا با رویکردهای جدید و نوین به بازار روبرو شوید و مناسب ترین استراتژی ها را در کسب و کار خود به کار ببرید. روش های افزایش فروش در اینستاگرام
مطالعه این کتاب ها نه تنها به شما در فروش بهتر کمک می کند، بلکه به شما اطلاعات لازم برای توسعه کسب و کارتان را هم می دهد. با مطالعه این کتاب ها می توانید به مناسب ترین روش ها و تکنیک های تبلیغات دست پیدا کنید و از رقبا پیشی بگیرید. همچنین، با خواندن کتاب های افزایش فروش می توانید به نکاتی درباره رفتار مشتریان و نیازهای آن ها بپردازید و مناسب ترین راه کارها را برای رضایت مشتریان ارائه دهید. روش های افزایش فروش در اینستاگرام
اگر می خواهید کسب و کارتان را به سطح بالاتری برده و فروش خود را افزایش دهید، باید به مطالعه کتاب های افزایش فروش توجه کنید. این کتاب ها به شما نکات و استراتژی های موثری را برای تبلیغات و فروش می آموزند که می تواند به شما در توسعه کسب و کار و دستیابی به موفقیت کمک کند. پس به خود و آینده کسب و کارتان اهمیت دهید و با مطالعه کتاب های افزایش فروش، به رویای خود نزدیک شوید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام