بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی کدام است؟ بهترین کتاب های فروش و بازاریابی چیست؟ آیا به بهترین کتاب جذب مشتری نیاز دارید؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین کتاب آموزش بازاریابی بپردازیم، کتاب آموزش بازاریابی یک منبع آموزشی است که به خواننده اصول و روش های بازاریابی را آموزش می دهد. این کتاب می تواند مفید باشد برای افرادی که علاقه مند به یادگیری اصول و تکنیک های بازاریابی هستند و نیاز به دانش و مهارت های مرتبط با تبلیغات، روابط عمومی، تحقیق بازار و استراتژی های بازاریابی دارند.

کتاب آموزش بازاریابی ممکن است به تمامی جوانب بازاریابی بپردازد یا در بخش های مختلف بازاریابی متمرکز شود، مانند بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه ای و … هدف اصلی این کتاب آموزش دادن مبانی و اصول بازاریابی است تا خواننده بتواند این اصول را در زندگی و کسب و کار خود به کار بگیرد. بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

 

در این مطلب  7 مورد بهترین کتاب آموزش بازاریابی را به شما معرفی می کنیم، شا می توانید این محصولات را به راحتی چند کلیک از همین سایت خریداری کنید!

 

مزایای مطالعه کتاب های آموزش بازاریابی چرا باید بهترین کتاب های آموزش بازاریابی را بشناسیم؟

  1. افزایش دانش و مهارت: مطالعه کتاب های آموزش بازاریابی به شما کمک می کند تا دانش و مهارت های لازم برای تبلیغات و بازاریابی موفق را بیاموزید. با خواندن کتاب ها می توانید به روزرسانی دانش خود در زمینه بازاریابی را انجام دهید و روش های جدید و موثر را از جامعه تخصصی بازاریابی بیاموزید. بهترین کتاب های آموزش بازاریابی
  2. توسعه استراتژی های بازاریابی: کتاب های آموزش بازاریابی به شما نحوه طراحی و اجرای استراتژی های بازاریابی موثر را آموزش می دهند. با خواندن این کتاب ها می توانید برنامه های بازاریابی خود را بهبود بخشید و راهکارهایی برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی پیدا کنید.
  3. بهبود مهارت های ارتباطی: بازاریابی در اصل یک فرایند ارتباطی است و مطالعه کتاب های مربوط به این حوزه به شما کمک می کند تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید. این کتاب ها به شما مهارت های مورد نیاز برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان را آموزش می دهند و به شما کمک می کنند تا بتوانید ایده ها و پیام های خود را به صورت جذابی به دیگران ارائه دهید.
  4. الهام بخشی: خواندن کتاب های آموزش بازاریابی می تواند الهام بخش باشد و به شما انگیزه بدهد تا در حوزه بازاریابی بهتر عمل کنید. این کتاب ها معمولاً داستان ها و مطالب الهام بخشی دارند که می توانند شما را ترغیب کنند تا برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.
  5. ارتباط با جامعه تخصصی: با خواندن کتاب های آموزش بازاریابی می توانید به جامعه تخصصی بازاریابی متصل شوید و از تجارب و دانش افراد دیگر بهره ببرید. این کتاب ها معمولاً نویسنده هایی هستند که در زمینه بازاریابی تجربه دارند و می توانید از ایده ها و راهکارهای آنها استفاده کنید.

معرفی بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

1- کتاب بازاریابی از صفر تا صد

بازاریابی از صفر تا صد دان سکستون

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

این کتاب، اولین محصول لیست بهترین کتاب های بازاریابی ماست، کتاب بازاریابی از صفر تا صد برای آن دسته از کارآفرینان، رهبران کسب و کار، و مدیرانی که فاقد مدرک MBA هستند، تبیین روزآمدی از بهترین نظرات و موثرترین تدابیر (تاکتیک ها) در بازاریابی فراهم می آورد. این راهنمای عملی در کسب و کار با دروسی از یک استاد ممتاز بازاریابی، تمام مبانی یک مدرک MBA در بازاریابی را پوشش می دهد. بی آنکه ناچار باشید مبالغ هنگفتی پول و ساعات بی شماری را صرف آنها کنید.

دان سکستون، خالق این اثر که بیش از سی و پنج سال است در دانشگاه کلمبیا بازاریابی تدریس می کند، اینک تجربه گران بهای یک عمر خود را با شما به اشتراک می گذارد. هر فصل کوتاه این کتاب بر یک فکر کلیدی بازاریابی متمرکز می شود و آن را به شیوه ای ساده و قابل فهم و آکادمیک با مثال ها و تمرین هایی که نحوۀ عمل آن فکر را نشان می دهند، می کاود. برای اتخاذ تصمیم های کلیدی بازاریابی، نویسنده از همان فرمول هایی سود می جوید که شرکت های بزرگ حاضرند برای آموختن آن ها به کارکنانشان مبالغ هنگفتی پول پرداخت کنند.

خرید: کتاب بازاریابی از صفر تا صد

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی


2- کتاب چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم؟

چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم جان وست وود

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

در کتاب آموزش بازاریابی و تبلیغات شما با برنامه ریزی کردن به صورت صحیح آشنا می شوید، برنامه ریزی یکی از مهم ترین نقش های مدیریت است. برنامه کسب و کار (Business Plan) شرکت، باعث تداوم کسب و کار می شود. بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

برنامه بازاریابی (Marketing Plan) شرکت، یک ورودی کلیدی به برنامه کسب و کار است. این برنامه باید خوش آیندترین فرصت های کسب و کار را برای شرکت شناسایی و طرح کلی چگونگی نفوذ، دستیابی و حفظ موقعیت ها در بازارهای شناخته شده را ترسیم کند.

این برنامه یک ابزار ارتباطی است که همه عناصر آمیزه بازاریابی را در یک برنامه اجرایی هماهنگ و با هم ترکیب می کند. این برنامه به دقت بیان می کند که چه کسی، چه کاری را در چه زمانی، کجا و چطور انجام می دهد تا به هدف های خود برسد. کتاب «چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم» با آموزش قدم به قدم چگونگی طراحی و تدوین یک برنامه بازاریابی و ذکر مثال های علمی، شما را با روش های اجرایی این امر آشنا می کند.

خرید: کتاب چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم؟

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی


3- کتاب استراتژی بازاریابی B2B

استراتژی بازاریابی b2b تمایز توسعه تعهد پایدار مشتری هایدی تیلور

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

بازاریابی B2B که بـا عناوینی چون بازاریابی کسب وکـار، شرکتـی، سازمانـی، و حتی صنعتی در جامعۀ مـا معرفـی شـده اسـت، یکی از انواع شیوه های بازاریابـی اسـت کـه خود نیازمند استراتـژی، تکنیک ها، راهکارها و ابزارها، و بایدها و نبایدهـای تخصصی و خاص اسـت. در بازاریـابی B2B، افـراد و گروه هـای حرفـه ای بـه دادوستد می پردازند.

به همین دلیل توجه ویژه به نکات، فرایندهـا، گام هـا، توصیه هـا و موضوعـات، و ارائه درست اطلاعات و ایجاد شرایط مساعـد بـرای انجام دادوستدهایی کـه مبتنی بر ارتباط بلندمدت، اعتماد، آگـاهی و رضایتمندی، و نیز واقعیات و منطق است، از الزامات موفقیت در بازاریابی B2B است.

بازاریابـی B2B را می توان نوعی بازاریابـی حرفـه ای برای بازاریابان حرفه ای دانست که تحت تأثیر فنّاوری های نوین و تحولات گوناگون، نقش بسیار مهمی در کسب وکارها و دادوستدهای آینده خواهد داشت.
کتـاب بازاریابـی B2B کـه هایـدی تیلـور _  که خود یک بازاریاب مطرح و حرفه ای اسـت   _  نوشتـه است، معرف چالش هـا و چاره های مهمی بـرای دستیابـی بـه تمایـز، توسعـه، و تعهد برای پایدارسازی مشتریان است. کتاب استراتژی بازاریابی B2B

این کتاب منبع ارزشمندی برای فعالان اقتصادی و کاسب کاران حرفه ای و نیز پژوهشگـران، دانشگاهیـان، و افـراد و سازمان ها و شرکت هایی اسـت که خواهان یادگـیری تازه هـا، و به کارگیـری آن هـا برای دستیابی بـه نتیجۀ مطلوب ترند.

همچنین کتـاب استراتژی بازاریابی B2B فرصت مناسبـی بـرای متفاوت شدن و متفاوت ماندن است کـه علاوه بر توصیـف و توضیح مطالب گوناگون، مثال ها و راهکارهای لازم برای دگرگونی بازاریابی B2B معرفی می کند.

خرید: کتاب استراتژی بازاریابی B2B

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی


4- کتاب پایان عصر بازاریابی سنتی

کتاب پایان عصر بازاریابی سنتی درس هایی از مدیر بازاریابی کوکاکولا سرجیو زیمن

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

اگر به دنبال بهترین کتاب فروش و بازاریابی هستید، این محصول را به هیچ وجه از دست ندهید، سرجیو زیمن، بازاریاب ارشد و معاون سابق شرکت کوکاکولا، اعتبار خود را از تجدید ساختار سازمان بازاریابی و تحکیم بیشتر موقعیت آن شرکت در عرصه بازاریابی جهانی گرفته است . رویکرد پویای او در زمینه تبلیغات و بازاریابی، موجب شکل گیری تجربه های نو و ارزشمندی شده است که بنا به اعتقاد خود او، می تواند برای همه دست اندر کاران این رشته، مفید و راهگشا باشد.

این کتاب، اثری است زنده و تازه درباره بازاریابی که در آن نویسنده (سرجیو زیمن ) جسورانه می کوشد با رد تمامی اندیشه ها و شیوه های مرسوم بازاریابی، نظریه ها و اصول نوینی برای آن پی ریزی کند. بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

به این منظور، زیمن از تجربیات چندین ساله اش سود می جوید و با تجزیه و تحلیل دقیق و ظریف روش های رایج در بازاریابی، ضعف ها و قوت های هر یک را با ارائه دلایل کافی بر می شمارد . زیمن در سراسر این کتاب بر دو نظریه (یا اصل ) خود بارها تاکید می ورزد و می گوید:

اگر قرار باشد محصول یا خدمتی به مقدار بیشتر، در دفعات بیشتر و به قیمت بالاتر به فروش برسد، باید دلایل بیشتری به مردم برای خرید آن ارائه کرد، همچنین باید«متفاوت»، «بهتر» و «ویژه» باشد و اگر نیست باید چنین تصویری از آن ساخت. بر این مبنا، این کتاب نیز خود اثری متفاوت، بهتر و ویژه است.

خرید: کتاب پایان عصر بازاریابی سنتی

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی


5- کتاب چگونه برندها در ذهن ما نفوذ می کنند؟

کتاب چگونه برندها در ذهن ما نفوذ می کنند؟ شست و شوی مغزها با برند مارتین لیندستروم

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

ما از عملکرد مغزمان در ارتباط با برند و بازاریابی چه می دانیم؟ آیا می دانیم یک برند برای رسیدن به شهرت باید جایی را در مغز ما پیدا کند و در آن کاشته شود و از میان ۸۶ میلیارد یاختۀ عصبی موجود در مغز، مجدداً بازیابی شود؟ کتاب چگونه برندها در ذهن ما نفوذ می کنند؟

تجربه ها فعالیت های عصبی مغز را تحریک می کنند و کنش هایی مثل خرید کردن یا استفاده کردن از یک محصول، نتیجۀ فعالیت های عصبی اند. این کنش ها، همراه باهم، با تبدیل شدن به خاطرات، به برندها حیات می بخشند. تجربه های چندحسی همه جانبه در طول زمان می توانند لحظاتی به یادماندنی خلق کنند و عادات پایدار و برندهای قوی را رشد دهند.

چگونگی فعالیت های کامل مغز هنوز معمای بزرگی است و بعضی مدعی اند که معمای مغز به بزرگی معمای جهان است. کسب تجربه مستلزم داشتن ورودیِ حسی است. ما ورودی حسی را از همان آغاز حیاتمان در درون رحم مادر دریافت می کنیم. بنابراین، وقتی مادرمان ما را از روی پوست شکم نوازش می کرد، ما در حال کسب تجربه بودیم. انباشت این تجربه ها، در نهایت، حافظۀ ذهنی ما را می سازند و برندها با نفوذ به ذهن ما عادات، رفتارها و در نهایت تصمیمات ما را تحت تأثیر قرار می دهند.

کتاب « چگونه برندها در ذهن ما نفوذ می کنند » داستان این نفوذ بی وقفه و مداوم است که از پیش از تولد آغاز می شود و تا هنگام مرگ ادامه می یابد.

خرید: کتاب چگونه برندها در ذهن ما نفوذ می کنند؟

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی


6- کتاب درسهایی از برترین کتابهای بازاریابی

درسهایی از برترین کتابهای بازاریابی خلاصه هفده کتاب کریس موری

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

سنّت خلاصه کردن کتاب، هر چند در ایران خیلی جا افتاده نیست، در غرب جایگاه خاص خودش را دارد و ظاهراً بنیادش را موسسۀ ریدرز دایجست گذاشته است. بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

در این شیوه، ناشر، چند کتاب را در یک موضوع واحد کنار هم خلاصه می کند و در یک مُجلّد به فروش می رساند. از علل رواج این شیوه در عرضۀ کتاب می توان به این موارد اشاره کرد: مطالعۀ خلاصۀ کتاب در این عصرِ تولیدات انبوه و ناکافی بودن فرصت مطالعۀ کامل یک کتاب، در اختیار داشتن چند کتاب با زوایای دید متفاوت در یک موضوع واحد در یک مُجلّد، خرید چند کتاب به قیمت یک کتاب (که این هم شیوه ای نو در بازاریابی محصول است)، و رسیدن سریع به اصل مطلب به جای خواندن حواشی و اضافات و …

در کتاب « درسهایی از برترین کتابهای بازاریابی » نیز از همین سنّت پیروی شده و هفده کتاب با موضوع بازاریابی – اما با نگاهی متفاوت – خلاصه و در یک جلد عرضه شده است.
برخی کتابهای این مجموعه عبارتند از: تمایز ایجاد کنید یا بمیرید، نوشتۀ جک تروت و استیو ریفکین؛ بازاریابی جنبی، نوشتۀ فیلیپ کاتلر و فرناندو تریاس دو بس؛ گزارش پاپکورن، نوشتۀ فیث پاپکورن؛ بازاریابی رابطه ای، نوشتۀ رجیس مک کِنا؛ شبکه سازی با اغنیا، نوشتۀ توماس استنلی؛ بر فراز نردبان وفاداری، نوشتۀ موردی رافل و نیل رافل؛ چطور رقبای خود را دیوانه کنید، نوشتۀ گای کاوازاکی و ….

خرید: کتاب درسهایی از برترین کتابهای بازاریابی

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی


7- کتاب استراتژی ترکیب رسانه ها در بازاریابی

کتاب استراتژی ترکیب رسانه ها در بازاریابی لان سافکو

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

رسانه های اجتماعی توانسته اند به زمان های فراغت نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هجوم بیاورند. قبلاً بخش اعظم اوقات فراغت به دیدن تلویزیون، گوش دادن به رادیو، خواندن کتاب و رفتن به سینما سپری می شد، اما امروز این اوقات عمدتاً به فضاهای مجازی اختصاص یافته است.

فقط در ایران آمار کاربران فیسبوک در سال ۱۳۹۴ به رقم شگفت آور حداقل ۱۳ میلیون نفر رسیده است و آمار کاربران شبکۀ اجتماعی تلگرام عدد ۱۲ میلیون نفر را نشان می دهد. بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

هزاران کانال در تلگرام و میلیون ها صفحه فیلم و عکس در اینستاگرام شکل دهندۀ طرز فکر، عقاید، سلایق و حتی رفتارهای خرید کاربران در جهان شده است، و درآمد این شبکه ها از تبلیغات از ده ها میلیارد دلار در سال، گذشته است. این شبکه ها به مکان با ارزشی برای فروش کالاها و خدمات تبدیل شده اند. در اینجا سوال بزرگی بین بازاریابان مطرح می شود که برای رساندن پیام فروش چه باید کرد؟ آیا زمان خداحافظی با رسانه های سنتی چون تلویزیون، که روزگاری به جعبۀ جادویی شهرت داشت و یا روزنامه ها، مجلات، رادیو و بیلبوردها فرا رسیده است؟

این سوالات به همراه صدها پرسش دیگر نه تنها ذهن برنامه ریزان رسانه ها را در شرکت های تبلیغاتی به خود مشغول کرده، بلکه باورها و دانسته های بازاریابان، علمای ارتباطات، جامعه شناسان و روان شناسان را نیز دگرگون کرده است. کتاب ارزشمند «استراتژی ترکیب رسانه ها در بازاریابی» به این سوالات مهم پاسخ می دهد و راه حل های بسیار ارزشمندی را در این حوزه مطرح می کند.

خرید: کتاب استراتژی ترکیب رسانه ها در بازاریابی

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی


در این مطلب به معرفی بهترین کتاب های آموزش بازاریابی پرداختیم و سعی کردیم شما را با بهترین کتاب آموزش بازاریابی و تبلیغات آشنا کنیم. نظر شما چیست؟ کدام کتاب به نظر شما رتبه اول را در بین بهترین ها دارد؟ خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید!

بهترین کتاب های آموزش بازاریابی

 

بهترین کتاب جذب مشتری – کتاب بازاریابی دانشگاهی – کتاب بازاریابی pdf – پرفروش ترین کتاب های فروشبهترین کتاب های فروش و بازاریابی – بهترین کتاب های بازاریابی اینترنتی – بهترین کتاب بازاریابی صنعتی – کتاب بازاریابی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی