آموزش راه اندازی استارت آپ

آموزش راه اندازی استارت آپ

اگر به آموزش راه اندازی استارت آپ نیاز دارید این مطلب برای شما تهیه شده، چرا ه قصد داریم به فون و فن راه اندازی یک استارت آپ و هرچیزی که باید در این باره بدانید اشاره کنیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید!

کتاب های استارت آپ و کارآفرینی بهترین آموزش پیش روی شماست، همین حالا از انتشارات مبلغان تهیه کنید

آیا تا به حال به فکر راه اندازی یک استارت آپ یا کسب و کار خود بوده اید؟ آیا می خواهید به عنوان یک کارآفرین موفق شناخته شوید؟ اگر پاسخ شما بله است، کتاب های استارت آپ و کارآفرینی از انتشارات مبلغان بهترین راهنما و آموزش برای شما خواهد بود. این کتاب ها با ارائه روش ها و استراتژی های جدید و نوین، به شما کمک می کنند تا ایده ی خود را به یک کسب و کار پرفروش و موفق تبدیل کنید.

از نوآوری و توسعه محصول تا بازاریابی و مدیریت مالی، این کتاب ها همه جوانب مهم کارآفرینی را پوشش می دهند. پس اگر می خواهید به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، همین حالا کتاب های استارت آپ و کارآفرینی از انتشارات مبلغان را تهیه کنید و از بهترین آموزش ها و راهنماها برای شروع کسب و کار خود بهره ببرید.

آموزش راه اندازی استارت آپ

استارت آپ چیست؟

استارت اپ (Startup) یا کسب  و کار نوپا، تعاریف متعددی دارد. این تعاریف معمولا به ویژگی هایی اشاره دارند که به کسب  و کار خاصیت استارتاپی می دهند. معمولا در معنی استارت اپ گفته می شود یک کسب  و کار جدید است که از ایده ای اولیه شروع شده و به موفقیت و رشد بالایی می رسد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برندهای بزرگ و پولساز کنونی دنیا مثل فیسبوک، آمازون، اپل، نتفیلیکس و یا گوگل، زمانی استارتاپ های کوچکی بودند که با کار و تلاش فراوان، ایده اولیه خود را گسترش داده و با جذب نیروی کار، توسعه شرکت و جذب سرمایه های خارجی، به برند های میلیارد دلاری و بسیار مشهور کنونی در دنیا بدل شده اند.

به بیانی ساده، فاکتورهای شخصیتی یک شرکت استارتاپی موفق شامل موارد زیر می شود:

  • دارای قدرت حل مسئله و مشکل آموزش راه اندازی استارت آپ
  • توانایی رشد سریع
  • مقیاس پذیر
  • دارای خلاقیت بالا
  • داشتن جسارت کافی برای برهم زدن تمامی معادلات موجود در بازار

 

مراحل راه اندازی یک استارت آپ

1- درباره همه چیز تحقیق کنید

راه اندازی و شروع استارت آپ نیازمند تعهد و تلاش است. شروع استارت آپ صرفاً ارائه یک ایده عالی نیست. نخستین قدم در میان مراحل شروع استارت آپ، این است که بدانید آیا هر آنچه برای راه اندازی کسب و کار لازم است را در اختیار دارید؟ شروع استارت آپ شامل ساخت شبکه کارآفرینی، برنامه ریزی، تأمین بودجه، امور مالی و حسابداری، بازاریابی، رشد استارت آپ و … است.

مطمئناً زمانی که تصمیم خود را برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک می گیرید، یک ایده در ذهن دارید. اما باید بررسی کنید که آیا امکان موفقیت برای ایده شما وجود دارد؟ در واقع اگر یک استارت آپ نتواند مشکلی را برطرف کند، نیاز مخاطبان خود را پوشش دهد یا محصولی پرطرفدار به بازار عرضه کند، شانس کمی برای موفقیت خواهد داشت. بنابراین، باید نیازهای مخاطبان هدف خود را با کمک روش های مختلف، بررسی کنید. سوال های زیر می توانند شما را در این مرحله کمک بزرگی کنند.

  • آیا کسی به محصول یا خدمات شما نیازی دارد؟
  • چه افرادی به محصول و خدمات شما نیاز دارند؟
  • آیا شرکت دیگری با ایده شما فعالیت می کند؟
  • آیا توان رقابت با سایر شرکت ها را دارید؟
  • چگونه کسب و کار خود را به بازار معرفی خواهید کرد؟

2- انتخاب، توسعه و بهینه سازی ایده 

ایده های استارت آپی موفق می توانند از هر جایی نشأت بگیرند. معمولاً متدوال ترین منابع ایده های کسب و کار عبارت اند از تجربه شغلی، تحصیلات و تخصص، سرگرمی و علایق شخصی و اطلاعات و مهارت های تکنولوژی. نکته حائز اهمیت این است که بتوانید بررسی کنید میزان اشتراک علایق، مهارت ها و درصد عملی شدن  آن ها چقدر است؟ فرصت های کسب و کار و استارت آپی موفق با رشد بالا مورد علاقه مالکان بوده و امکان  عملی شدن و بقای آن ها زیاد است. بنابراین، پیش از اینکه به سراغ سایر مراحل شروع استارت آپ بروید، ایده خود را در راستای نکات گفته شده بهینه سازی کنید.

3- انتخاب نام تجاری عالی

یکی از مهم ترین مراحل شروع استارت آپ انتخاب نام است. نام تجاری شرکت، چیزی فراتر از انتخاب اسم است و در واقع نشان دهنده هویت شما خواهد بود. بنابراین، باید نامی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن علاقه شخصی نسبت به آن، بتواند حس استفاده از محصول یا خدماتتان را به مخاطب القا کند.

همچنین، در نظر داشته باشید که نام انتخابی شما باید گیرا باشد، با مخاطب ارتباط برقرار کند و نشان دهد کسب و کار شما در چه زمینه ای است. بدون شک نام انتخابی شما می تواند بر سرنوشت کسب و کارتان تاثیرگذار باشد. احتمالاً شما هم تنها به دلیل اسم یک کتاب، فیلم، محصول و … به سمت آن جذب شده اید. این موضوع به کسب و کارها و تمایل افراد به استفاده از خدمات آن نیز قابل تعمیم است. همچنین باید توجه داشته باشید که برای انتخاب دامنه سایت و سایر موارد مربوط به بازاریابی مانند نام کاربری حساب های شبکه های اجتماعی، باید از نام برند استفاده کنید.

آموزش راه اندازی استارت آپ

آموزش راه اندازی استارت آپ

 4- محصولات و خدمات خود را بهینه سازی کنید

نوشتن مدل کسب  و  کار، یکی دیگر از اساسی ترین مراحل شروع استارت آپ است. پس از قطعی شدن ایده و انتخاب نام کسب و کار، زمان تبدیل ایده به یک استارت آپ رسیده است. برای تحقق این امر نیاز به برنامه ریزی و طراحی مدل کسب و کار دارید.

در این مرحله با توجه به تحقیق و بررسی ها انجام شده در مرحله اول، برنامه و اهداف خود را مشخص خواهید کرد و یک چشم انداز از آینده کسب و کار خود خواهید داشت.

در نهایت باید موارد لازم برای رسیدن به این اهداف را مشخص نمایید. داشتن یک طرح خوب می تواند تاثیر بسیاری زیادی در جذب سرمایه  استارتاپ نیز داشته باشد.

مهم ترین مواردی که باید در این برنامه بگنجانید به شرح زیر است.

  • مشتریان و بازار هدف
  • ارزش ارائه شده توسط محصول یا خدمات شما
  • راه ها و کانال های ارتباطی
  • جریان درآمدها
  • دارایی ها و منابع کلیدی
  • فعالیت های کلیدی شرکت
  • همکاری ها و ارتباطات کاری کلیدی
  • هزینه ها

5 – برنامه ریزی مالی و جذب سرمایه

برنامه ریزی در خصوص مسائل مالی، یکی دیگر از مراحل شروع استارت آپ است. داشتن سرمایه کافی از ملزومات راه اندازی و رشد و توسعه کسب و کار است. بدیهی است که میزان هزینه های شما بسته به حوزه و صنعتی که در آن فعالیت می کنید متفاوت خواهد بود. برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک، سرمایه خیلی زیادی لازم نخواهید داشت، اما باید بتوانید از پس پوشش هزینه های راه اندازی برای مواردی همچون اخذ مجوزهای لازم، تجهیزات، بیمه، ثبت نام تجاری، اجاره ملک و … برآیید.

همچنین، باید تا یک سال هزینه های جاری مانند حقوق کارکنان، قبوض ملک، بازاریابی و … را در نظر داشته باشید. مجموع این هزینه ها، همان سرمایه اولیه ای است که برای راه اندازی استارت آپ نیاز دارید. نداشتن پشتیبان مالی می تواند حتی بهترین ایده ها را زیر خاک دفن کند.

در صورتی که از قبل یک سرمایه گذار جذب کرده اید، باید سراغ قدم های بعدی از مراحل شروع استارت آپ بروید. در غیر این صورت، باید به دنبال فرد مناسبی باشید. عموماً استارت آپ هایی با 2 سرمایه گذار در مقایسه با استارت آپ هایی با یک سرمایه گذار، از احتمال اسکیل بیشتری برخوردار هستند. ترجیحا شخصی را انتخاب کنید که دارای یک مهارت باشد و بتواند عملکرد شما را تکمیل کند. البته شخصیت و منش این فرد نیز می تواند بسیار مهم باشد، زیرا برای سال ها مجبور هستید که با یکدیگر همکاری داشته باشید. مهم ترین حیطه هایی که این شخص می تواند در آن ها به شما کمک کند عبارت اند از:

  • خلاءهای مهارتی
  • تجربه رهبری
  • اطلاعات کافی از صنعت مورد نظر
  • تجربه در زمینه استارت آپ
  • تجربه تأمین بودجه

لازم به ذکر است که روش های مختلفی برای تامین سرمایه اولیه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به وام های بانکی، کمک های تجاری، همکاری با سرمایه گذاران و … اشاره کرد. البته پیشنهاد می کنیم که این سرمایه را به صورت ترکیبی از روش های مذکور تامین کنید.

6- ساختار کسب و کار

تعیین ساختار، یکی از مهم ترین مراحل شروع استارتاپ است؛ زیرا بسیاری از جوانب چرخه عمر کسب و کارتان مانند نام تجاری، میزان مسئولیت و مالیات به آن بستگی خواهد داشت. حتی می توانید در ابتدای مسیر، یک ساختار اولیه انتخاب کرده و پس از طی کردن پله های ترقی، ساختار خود را تغییر دهید.

به عنوان مثال، ابتدا به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود فعالیت خود را آغاز کنید و در ادامه مسیر، ساختار دیگری را جایگزین کنید. برجسته ترین ساختارهای کسب و کار عبارت اند از مالکیت انحصاری، همکاری، شرکت سهامی و شرکت با مسئولیت محدود.

7- تعیین محل استارت آپ

انتخاب محل احداث شرکت، یکی دیگر از مراحل شروع استارت آپ است که باید پشت سر بگذارید. مطمئناً این انتخاب به بودجه شما بستگی دارد و باید در خصوص خرید یا اجاره ملک، تصمیم گیری کنید. البته در نظر داشته باشید که مکان، تجهیزات و امکانات ملک باید با نوع کسب و کارتان تناسب داشته باشد. معمولاً همان شهر یا استان خودتان می تواند انتخاب معقولی باشد؛ زیرا شروع استارت آپ در مکانی جدید ممکن است پیچیدگی هایی به همراه داشته باشد.

8- مجوزها و کارهای اداری ضروری

اخذ مجوز و کاغذبازی، یکی دیگر از مراحل شروع استارت آپ است که باید آن را پشت سر بگذارید. با توجه به نوع ایده و فعالیتی که می خواهید انجام دهید، باید برای دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید. بنابراین، تحقیق کنید که چه مجوزهایی برای راه اندازی کسب و کارتان مورد نیاز است. فراموش نکنید که شرکت خود را بیمه کنید. اغلب استارت آپ ها به نوعی از بیمه نیاز دارند، برای مثال بیمه کارکنان، بیمه حوادث و … . یکی دیگر از نکاتی که هر استارت آپ باید در نظر بگیرد، ثبت و حفظ حقوق انحصاری است. کپی رایت محصولات و مطالب، علائم تجاری و … از جمله این موارد هستند.

9- تثبیت برند و حضور در بازار

مشتریان صرفاً به خاطر اینکه محصولی عالی ساخته اید یا خدمات فوق العاده ای ارائه می دهید به سراغ شما نمی آیند. به همین سبب تلاش برای معرفی و شناساندن استارت آپ خود به مشتریان از کلیدی ترین مراحل شروع استارت آپ است. برای دستیابی به موفقیت، ساخت هویت برند و معرفی آن الزامی است. یکی از اولین اقدامات در این راستا طراحی لوگو است. یک لوگوی خوب به شناخته شدن و در خاطر ماندن برند شما کمک می کند. نکته بعدی ساخت وب سایت است.

امروزه هر کسب و کار خوب و معقولی یک وب سایت دارد و استارت آپ شما هر دیر یا زود به وب سایت نیاز خواهد داشت. در آخر، حضوری پررنگ از خود در شبکه های مجازی نشان دهید. اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و … محل هایی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان هستند.

10- تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات گسترده، بازاریابی سنتی و دیجیتال، بودن در مقابل چشمان مخاطبان برای جذب مشتری و بسیاری راهکارهای دیگر از جمله مراحل اساسی و مهم در ساختن برند سازمانی و جذب مشتری است. افزایش فروش و درآمدزایی از همین گام شروع می شود. هدف هر کسب و کار استارتاپی بدون شک بازاریابی به بهترین شیوه ممکن جهت عرضه و فروش هرچه بهتر محصولات شرکت است. اهمیت تبلیغات به قدری بالاست که خیلی از افراد معتقدند 98 درصد از درآمد باز هم باید صرف تبلیغات شود! از این رو قبل از پرداختن به بحث تبلیغات باید به خوبی فکر و تحقیق کرد تا از یکنواختی تبلیغ و شکست در این عرصه جلوگیری شود.

این جا را هم ببینید: بهترین کتاب های بازاریابی

11- تشکیل تیم؛ آخرین قدم از مراحل شروع استارت آپ

پس از عبور از دیگر مراحل شروع استارت آپ، دیگر نوبت به استخدام کارکنان رسیده است. شما باید افراد مناسبی را برای هر موقعیت انتخاب کنید. قدرت کمپانی به اندازه اعضای تیمش قدرت دارد.

آموزش راه اندازی استارت آپ

آموزش راه اندازی استارت آپ

نکاتی که باید هنگام راه اندازی یک استارت آپ بدانید

ابتدا از بازارهای کوچک جهت تست محصول استفاده کنید

فقط به این دلیل که متوجه شدید محصول یا خدمت شما برای یک بازار بزرگ مناسب است، به این معنی نیست که باید با تمام توان وارد آن شوید. حداقل نه برای شروع. همانطور که یکی از موسسان پی پال و سرمایه گذار اولیه فیسبوک پیتر تیل جدیداً در دانشگاه استمفورد به دانشجویان گفت:

“بزرگ ترین اشتباه برای یک استارت آپ جوان آن است که از ابتدای کار به سراغ بازارهای بزرگ برود. این بدان معنی است که شما بصورت صحیح دسته بندی نکرده اید. و شما از هر طرف با رقیبان مختلف مواجه خواهید شد”

این صحیح است که شما نیاز به محصولی دارید که بخش بزرگی از بازار را پوشش دهد، در غیر اینصورت شما قادر نخواهید بود به یک شرکت بزرگ تبدیل شوید. اما در ابتدا سعی کنید با کوچک شروع کنید تا فرآیند کار برای شما مشخص شود و در نهایت می توانید به آن هدف اصلی برسید.

در هر کسب و کاری می توانید از مفهوم MVP استفاده کنید. MVP مخفف عبارت Minimum Viable Product می باشد و به فارسی به معنی “حداقل محصول پذیرفتنی” می باشد و به این مفهوم است که تولید یک محصول با ویژگی های زیاد کاری سخت و زمان بری است و همچنین امکان شکست خوردن آن وجود دارد. اما تولید یک MVP به کارآفرینان کمک می کند که فرضیه ی خود را با کمترین تلاش و هزینه ی ممکن آزمایش کنند.

یک نمونه بارز این نوع روش، شرکت فیسبوک است. مارک زاکربرگ در ابتدا سایتی را ایجاد کرد که تعداد اندکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد عضو آن بودند. پس از این، پلتفرم در خود را بر روی هر شخصی که دارای پست الکترونیکی با پسوند edu بود باز کرد. مدتها قبل از اینکه فیسبوک جهانی شود، این شرکت بصورت پیوسته مبادرت به نوآوری و تنظیم مجدد فرآیند خود کرد.

محصولی مناسب بازار ارائه دهید

فروش یک محصول یا خدمت که مشتری به آن نیاز داشته باشد از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. بازار هدف شما علاوه بر اینکه باید مایل باشد محصول شما را خریداری کند، باید توانایی لازم در پرداخت آن را نیز داشته باشد. این موضوع به نظر بسیار ساده و مشخص است، اما همچنان بسیاری از استارت آپ ها در این راه شکست می خورند.

برطبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که 42% از استارآپ ها به این دلیل شکست می خورند که بازار محصول آن ها را قبول نمی کند. شکی نیست که این شرکت ها قبل از ارائه محصول خود تحقیقاتی را انجام داده اند. اما متاسفانه آن تحقیقات در برگیرنده تمامی جنبه های بازار هدف نبوده است تا مشخص کننده تصویری دقیق از میزان تقاضا باشد.

امکان این وجود دارد که محصول یا خدمت شما در ابتدای کار مورد استقبال قرار گیرد. اما با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید از میزان پشتیبانی لازم جهت موفقیت شما برخوردار نیست. استارآپ های موفق به خوبی می دانند که یک ایده در ابتدا ارائه به بازار نیاز به تغییرات دارد. آنها به صورت پیوسته فرضیات خود را مورد آزمون قرا ر می دهند و جهت حرکتی خود را در هنگام نیاز تغییر می دهند. هرچقدر زودتر بتوانید این فرآیند را طی کنید، زمینه لازم جهت موفقیت شما فراهم خواهد شد.

گاهی اوقات وجود تعصب به ایده موجب شکست استارت آپ ها می شود. موسسین استارت آپ حاضر نیستند تغییراتی را در جهت بهبود ایده خود انجام دهند و این کسب و کار ها محکوم به شکست می باشند

اما چگونه اینکاررا بصورت صحیح انجام دهیم؟ ابتدا مشتریان هدف خود را مشخص کنید. در این راه از دسته بندی بازار استفاده کنید. در مرحله بعدی خدمات یا محصولاتی را که به مشتریان ارائه نمی شود یا بصورت صحیح ارائه نمی شوند شناسایی کنید به این ترتیب می توانید برای مشتریان ارزش آفرینی کنید. در قدم بعدی، یک نمونه از محصول خود ارائه دهید و آن محصول را جهت آزمایش مشتری در اختیار وی قرار داده و از او بازخور بگیرید و بر اساس این بازخورها نسبت به تصحیح نمونه محصول خود اقدام کنید.

بازخوردها را جدی بگیرید

یکی دیگر از خصیصه های یک استارآپ موفق، توانایی آنها جهت ایجاد تغییرات لازم در اثر بازخورهاست. خواه این بازخور از طرف سرمایه گذاران، مشاوران یا مشتریان باشد، آنها مبادرت به استخراج نکات کلیدی از باز خورها می کنند تا بدین وسیله محصول، سرویس و مدل کسب و کار خود را بهبود بخشند.

همواره باید تعادل بین حرکت و ایستادن برقرار شود و از هر بازخورد مثبتی هیجان زده نشویم و هر بازخورد منفی باعث انجام تغییر در کسب و کار ما نشود.

بنیان گذاران باهوش از ابتدا مبادرت به ایجاد ارتباط بین متخصصین و مشاورانی می نمایند که از قبل در این زمینه تجربه داشته و می توانند از اشتباهات و موفقیت آنها یاد گرفت. یکی از روش های ایجاد چنین ارتباط هایی توسط همکاران می باشد. سعی کنید کارگاه هایی در محل کار خود ایجاد کنید، این کار به شما کمک می کند که با افرادی که چالش های شما را درک می کنند ارتباط بر قرار کنید.

 پیش از شروع در مورد فرهنگ سازمانی فکر کنید

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط فوربز، زمانیکه تنها دوسال از عمر شرکت می گذرد، نزدیک به 50 تا 60 درصد کارمندان، آن شرکت را ترک کرده اند.

این موضوع بیشتر به مدیریت ضعیف بر می گردد که بصورت مستقیم با فرهنگ در ارتباط است. به طور سنتی، یک فرهنگ، چیزی به جز مجموعه ای از باورها نیست. در نتیجه، فرهنگ یک سازمان ساخته شده از پیش فرض هایی است که مدیریت سازمان به آنها اعتقاد دارد.

با وجود فشار مداوم جهت سرعت بخشیدن به توسعه محصول و بدست آوردن مشتری، تعجبی ندارد که بسیاری از موسسین از بحث فرهنگ غافل می شوند. در نهایت، یک فرهنگ قوی با روشن شدن ارزش هایی که به آن اعتقاد دارید آغاز می شود. به همین دلیل بسیاری از موسسین ، فضای مشترک کاری را به تنظیمات سنتی دفاتر ترجیح می دهند. با وجود محدودیت های زمانی و منابع، انتخاب یک فرهنگ مناسب برای استارت آپ شما می تواند حرکتی هوشمندانه باشد.

 شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

در نهایت استارآپ های موفق به چیزی بیشتر از بدست آوردن مشتری فکر می کنند و سعی می کنند به سمت ایجاد انجمن های آنلاین پیشروند. آنها قادر نیستند همانند همتایانی که در صنعت خود پیشکسوتند رفتار کنند و به برنامه وفاداری برند که دهه ها زمان نیاز دارد تکیه کنند، در عوض آستین های خود را بالا زده و با بازار هدف خود ارتباط برقرار می کنند.

خوشبختانه امروز شبکه های مختلفی برای این منظور وجود دارد. بعنوان مثال از پلتفورم های اینستاگرام، تلگرام و کمی توییتر می شود دنبال کنندگان زیادی به دست آورد و آن ها را به برند خود وفادار کرد. شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه می تواند به صورت مستقیم بر روی کسب و کار شما تاثیر بگذارد می تواند تاثیراتی در سئو سایت کسب و کار شما نیز بگذارد.

آموزش راه اندازی استارت آپ – تمرکز خود را از دست ندهید

وقتی شما از صفر شروع می کنید، بخصوص با تیمی کوچک، بسیار راحت است که پروژه های مختلفی را در یک واحد زمانی انجام دهید. پروژه هایی که شاید شرکت های قدیمی و بزرگ ماه ها طول بکشد تا انجام دهند را در چند هفته با اتمام می رسانید اما اینکار استارت آپ شما را در همان قدم های اول از بین می برد.

همانطور که یکی از موسسان شتاب دهنده ycombinator می گوید: “اگرچه علت اصلی نابودی استارت آپ ها تمام شدن پول است، علت دیگر از دست رفتن تمرکز است.”

یکی از استارت آپ هایی که یک کار بزرگ انجام داد بلا بلا کار(Bla Bla Car) است. این استارت آپ فرانسوی برعکس اوبر به سراغ یک بازار خاص رفت و آن سفر با خودرو جهت مسافت های طولانی بود. بلا بلا کار رانندگان را به دیگران که قصد سفر به مقصدی مشترک را داشتند متصل می کرد. با ایجاد تمرکز بر این بازار خاص، استارت آپ آنها موفق شد که در سال 2014 مبلغ 100 میلیون دلار جذب کند، و اکنون دارای 20 میلیون کاربر در 18 کشور مختلف است. با تمرکز بر مخاطبان هدف و همچنین محصول، سازمان موفق شد به صورت مشخص با سرمایه گذاران خود ارتباط بر قرار کند و به سرعت رشد کند.

آموزش راه اندازی استارت آپ

خرید انواع کتاب های آموزش بازاریابی، راه اندازی کسب و کار و … از انتشارات مبلغان

آیا دوست دارید در زمینه بازاریابی و راه اندازی کسب و کار مهارت های جدیدی یاد بگیرید؟ آیا به دنبال کتبی هستید که به شما کمک کنند تا در دنیای کسب و کار موفق شوید؟ انتشارات مبلغان با بیش از سی سال سابقه درخشان، به عنوان یکی از بزرگترین ناشران کتب آموزشی در زمینه بازاریابی، راه اندازی کسب و کار و موضوعات مرتبط شناخته می شود. این انتشارات با ارائه مجموعه گسترده ای از کتب و منابع آموزشی، به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای موفقیت در زمینه کسب و کار را به دست آورید.

از طریق وبسایت این انتشارات می توانید به راحتی کتاب های استارتاپی مورد نیاز خود را سفارش دهید و آنها را به صورت آنلاین تحویل بگیرید. با تنوع و تخصصی بودن موضوعات مختلف کتب این انتشارات، مطمئناً می توانید کتابی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید. اگر به دنبال یادگیری مهارت های جدید در زمینه بازاریابی، راه اندازی کسب و کار و موضوعات مشابه هستید، به انتشارات مبلغان مراجعه کنید و از تجربه خرید آنلاین کتب آموزشی آنها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی