بازاریابی برای شرکت های تولیدی

بازاریابی برای شرکت های تولیدی

توجه به بازاریابی برای شرکت های تولیدی امری حیاتی و اساسی است. در دنیای امروزه، رقابت بین شرکت ها بیشتر از هر زمان دیگری فرا گرفته است و برنده ماندن در بازار نیاز به استراتژی های بازاریابی قوی دارد. شرکت های تولیدی نیز نباید از این جنگ رقابتی مستثنی باشند و باید با استفاده از ابزارهای بازاریابی مناسب، بتوانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان جذب کنند. بازاریابی برای شرکت های تولیدی می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای رشد و توسعه کسب و کار در نظر گرفته شود، اما برای بهره مندی کامل از این ابزار، نیاز به برنامه ریزی دقیق و استفاده از روش های مدرن بازاریابی است.

هدف این مقاله ایجاد آگاهی و شناخت بیشتر درباره اهمیت بازاریابی برای شرکت های تولیدی و راهنمایی برای انتخاب و اجرای استراتژی های بازاریابی مناسب برای این شرکت ها است. منابع معتبر و تحقیقات جدید در این زمینه نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا اطلاعات به روز و کاربردی برای خوانندگان ارائه شود. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا با بازاریابی درون شرکت خود آشنا شوید و بتوانید از این ابزار برای رشد و پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید.

اهمیت افزایش فروش در شرکت های تولیدی و صنعتی و راهکارهای نوین بازاریابی برای افزایش فروش شرکت های تولیدی

افزایش فروش جز اولویت های اصلی همه کسب وکارها می باشد و میزان فروش سالیانه باعث موفقیت یک شرکت می شود.مقدار محصولاتی که تولید می کنید با افزایش فروشتان مرتبط است و البته عکس آن هم صادق می باشد. اما آنچه که در حال حاضر رخ داده است در ارتباط با تغییر تاکتیک ها و استراتژی های فروش است که در کل صنعت به دلیل پیشرفت در تکنولوژی و تغییر در رفتار مصرف کننده ایجاد شده. در کشور ما علاوه بر موارد فوق، عوامل دیگری هم بر وضعیت شرکت های تولید و صنعتی تأثیر گذاشته می باشد. برای آگاهی از وضعیت فعلی تولید در کشور بیایید نگاهی به آمار بیندازیم:

  • در طول یک سال از 2500 واحد صنعتی در کشور بهره برداری شده. بازاریابی برای شرکت های تولیدی
  • 90 درصد صنایع در کشور ایران را صنایع متوسط و کوچک تشکیل می دهند.
  • تعداد واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی کشور در حال حاضر به 47 هزار عدد رسیده.
  • در طول یک سال 1500 واحد صنعتی راکد احیا شده.

این آمارها نشان می دهد که رقابت در این صنعت به شدت در حال رشد می باشد. هر چند چالش هایی هم در این راه وجود دارد اما این موانع نتوانسته اند افراد فعال در این بازار را متوقف کنند. به همین علت با توجه به این رقابت سخت لازم است تا شرکت های صنعتی و تولیدی اقدامات مضاعفی را برای موفقیت در این بازار به کار گیرند تا بتوانند در این صنعت به مسیر خود ادامه دهند. بازاریابی برای شرکت های تولیدی


بازاریابی برای شرکت های تولیدی + تکنیک های فروش – چگونه بازاریابی استراتژیک می‌تواند به رشد شرکت های تولیدی کمک کند؟

روش های بازاریابی و تبلیغات یک کسب و کار

1- تبلیغات در شبکه های اجتماعی – اسرار موفقیت در بازاریابی برای شرکت های تولیدی: راهکارهایی برای جلب مشتریان جدید

در دنیای امروز بسیار افراد وقت آزاد خود را شبکه های اجتماعی می گذرانند. شما می توانید با تبلیغات در شبکه و کانال های معتبر این فرصت را فراهم کنید تا مشتریان بیشتر با خدمات و محصولات شما آشنا شوند و با فعالیت در این شبکه ها باعث افزایش فروش شرکت صنعتی و تولیدی شوید.

2- بازاریابی را با فروش هماهنگ کنید بازاریابی برای شرکت های تولیدی

همسویی تیم های بازاریابی و فروش باعث بهبود ارتباطات میان دو گروه شده و به دستیابی به اهدافی منتهی می شود که برای موفقیت کلی شرکت ضرورت دارد. با توجه به این که تمام نتایج و اهداف قابل اندازه گیری هستند، افزایش فروش صرفاً با ارزیابی مجدد عملکرد و تعیین تعداد سرنخ های موجود برای رسیدن به تعداد مورد نیاز به راحتی امکان پذیر می باشد. انجام این کار همچنین با این مزیت همراه است که به شرکت تولیدی اجازه می دهد تصمیم بگیرد که در چه نقاطی سرمایه گذاری کند و کدام کانال ها را برای افزایش تعداد سرنخ ها هدف قرار دهد. بازاریابی برای شرکت های تولیدی

بخوانید: بهترین کتاب آموزش بازاریابی

3- کاتالوگ خود را به صورت آنلاین ارائه کنید – بازاریابی دیجیتال و نقش آن در توسعه کسب و کارهای تولیدی

یکی از اقدماتی که برای بالا بردن فروش شرکت تولیدی و صنعتی تان می توانید انجام دهید این است که کاتالوگ شرکت خود را به صورت آنلاین ارائه دهید. باید به نحوی آن را آماده سازید که به مشتری های بالقوه امکان جستجو و بررسی و تحقیق در مورد محصولاتتان را بدهید، این بروشور باید به عنوان پایگاه داده ای باشد تا بتوانید فهرستی از محصولات را به صورت الکترونیکی از طریق رسانه های اجتماعی یا به روش های دیگر برای مشتری های بالقوه ارسال کنید.  چنین اقدامی می تواند چرخه فروشتان را سرعت ببخشد و تیم فروش هم می تواند از این کاتالوگ برای پرزنت فروش بهتر و جلب اعتماد مشتری استفاده کند.

4- شرکت در نمایشگاه های تجاری، همایش ها و سیمینارها

روش دیگری که موجب جذب مشتری در شرکت های تولیدی صنعتی می گردد رعایت اصول حضور در نمایشگاه ها و همایش ها و… می باشد چرا که با حضور در این مراکز به دنبال گسترش تعامل و همکاری با برندها هستند. علاوه براین با حضور در این نمایشگاه های تجاری این فرصت برای شما ایجاد می شود به ارزیابی رقیبان خود بپردازید و محصولات و برند خود را به مشتریان معرفی کنید.

5- بازاریابی ارجاعی بازاریابی برای شرکت های تولیدی

بهترین راه افزایش مشتری در شرکت های تولید و صنعتی از طریق مشتری های ارجاعی می باشد. وقتی رضایت مشتری ها را جلب کنید، می توانید از آنها بخواهید تا شرکتتان را به افرادی که ممکن است به محصولاتتان نیاز داشته باشند، معرفی کنند. با انجام این کار می توانید فروشتان را افزایش دهید. فقط باید دلیل خوبی به مشتری ها بدهید تا شما را به دیگران معرفی کنند. ارائه تخفیف یا خدمات ویژه روش مناسبی برای درخواست ارجاعات مشتریان می باشد. بازاریابی برای شرکت های تولیدی

6- راهکارهای افزایش نرخ تبدیل فروش در شرکت های تولیدی از طریق بازاریابی هدفمند : مشتری های فعلی را حفظ کنید

بر اساس بررسی های انجام شده مشخص شده که جهش 5 درصدی در حفظ مشتری می تواند درآمد شرکت را تا 95 درصد افزایش دهد. به همین علت تمرکز بر حفظ مشتری های فعلی مزایای زیادی برای شرکت به همراه دارد، زیرا آنها نسبت به بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به سراغتان می آیند، تمایل بیشتری به هزینه کردن و خرید کالاهای تولیدی دارند. از آنجا که قبلاً روابط خود را با این افراد ایجاد کرده اید، در این صورت هزینه بازاریابی و ارائه محصولات جدید هم بسیار کمتر می باشد.

7- بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل کنید

یکی از راه های تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ ارائه محتوای قابل دانلود می باشد. می توانید در پایین هر یک از مقالات وبلاگ یک دکمه فراخوان قرار دهید و آن را به صفحات فرود مربوط پیوند دهید و ایمیل ها را دریافت کنید. این ایمیل ها به صورت اتوماتیک وارد CRM شده می توانید برایشان خبرنامه ارسال کرده و روی پرورش سرنخ کار کنید.

8- سلیقه های مختلف مشتری هایتان را در نظر بگیرید

مشتری ها دلایل مختلفی برای خرید دارند. از آنجا که این انگیزه ها در افراد مختلف بسیار متفاوت است، باید با هر خریدار بالقوه برخورد متفاوتی داشته باشید و زمینه ای ایجاد کنید که بتوانید آنها را به طور خاص و منحصربه فرد هدف قرار دهید. بازاریابی برای شرکت های تولیدی

تیم فروش می تواند با برقراری تماس با مشتری ها و پیدا کردن نیازهای مشتریان، روابط شخص تری را ایجاد کند. بر اساس این اطلاعات به دست آمده می توانید یک پیشنهاد فروش سفارشی تهیه و به مشتری های بالقوه ارائه کنید. اگرچه این امر به زمان زیادی نیاز دارد، اما فروش شرکت تولیدی و صنعتی شما را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

9- چگونه استراتژی های بازاریابی خلاقانه می‌توانند شرکت های تولیدی را به بالاترین سطح رسانند؟ بیش فروشی و فروش مکمل

مشتریان فعلی به شما اعتماد دارند و با محصولات شما آشنا هستند، به همین دلیل راحت تر می توانید محصولاتتان را به آن ها بفروشید و درآمد بالاترین داشته باشید. به همین دلیل استفاده از تکنیک های بیش فروشی و فروش مکمل، یکی از ساده ترین تکنیک های افزایش فروش شرکت تولیدی و صنعتی هستند.

بخوانید: بهترین کتاب آموزش فروش

10- ویدئویی از امکانات شرکت خود را در دسترس افراد قرار دهید

ویدئوها آگاهی از برند را افزایش می دهند. استفاده از محتوای ویدئویی روشی منحصربه فرد برای نشان دادن فرآیندها و قابلیت های شرکتتان است و اثر چشمگیری روی افزایش فروشتان خواهد گذاشت. قابلیت انتقال و حفظ پیام در ویدیوها، 95 درصد می باشد. با کمک بازاریابی ویدئویی مشتری های بالقوه می توانند تسهیلات، فرآیندهای تولید و محصولات نهاییتان را تنها در چند دقیقه به طور کامل ببینند. بازاریابی برای شرکت های تولیدی

11- هر چه سریعتر پیگیری کنید

شاید فکر کنید موضوع پیگیری اینقدرها هم جدی نیست، اما محققان مختلفی تایید می کند که زمان پاسخگویی و پیگیری، کلید موفقیت افزایش فروش شرکت های تولیدی می باشد. اگر می خواهید مشتریان را به طور موثر پیگیری کنید، پیشنهاد می کنیم از کانال های ارتباطی مختلف استفاده کنید و در آنها فعال باشید، ایمیل خودکار بفرستید و هر مکالمه را زمانی تمام کنید که گام بعدی را مشخص کرده باشید. بازاریابی برای شرکت های تولیدی

12- یک تجربه فوق العاده برای مشتری رقم بزنید

بخش زیادی از درآمد و سود شما ناشی از خریدهای تکراری است که موجب رشد کسب وکارتان می شوند. به همین خاطر روی تقویت رابطه تان با مشتریان فعلی تمرکز کنید. مشتریان راضی معمولا دوست دارند تجربه مثبت شان را با دوستان و آشنایان هم در میان بگذارند.

پس اگر موفق شوید تجربه استثنایی برای مشتریان خود رقم بزنید، کمک زیادی می کند تا از رقبا متمایز شوید و مشتریان وفادار بیشتری داشته باشید. برای اینکه تجربه فوق العاده ای برای مشتریان خلق کنید، می توانید تیم پشتیبانی تان را تقویت کنید، فرآیند خرید را هرچه ساده تر و آسانتر کنید، اطلاعات موردنیاز مشتریان را به طور دقیق و کامل در اختیارشان بگذارید و سرعت عمل تان را بالا ببرید. بازاریابی برای شرکت های تولیدی


برای این که مهارت بازاریابی و فروش خود را افزایش دهید سری به بخش فروشگاهی سایت انتشارات مبلغان بزنید و از کتاب های مفید در زمینه بازاریابی و فروش دیدن کنید!

آیا به دنبال راهی برای افزایش مهارت های بازاریابی و فروش خود هستید؟ آیا می خواهید به عنوان یک بازاریاب حرفه ای واقعی به بازار آماده شوید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس باید حتماً به بخش فروشگاهی سایت انتشارات مبلغان سر بزنید. بازاریابی برای شرکت های تولیدی

در این بخش، شما می توانید انواع کتاب و منابع مفید در زمینه بازاریابی و فروش را بیابید و با مطالعه آن ها، به دانش و تجربه لازم برای بهبود مهارت های خود در این زمینه دست پیدا کنید. این کتاب ها شامل اطلاعات و راهکارهای مختلفی برای افزایش فروش و جذب مشتریان می باشند که می توانند به شما کمک کنند تا به یک بازاریاب موفق تبدیل شوید.

بنابراین، اگر می خواهید بازاریابی و فروش خود را به سطح جدیدی برسانید، بهترین راه این است که از منابع معتبر و قابل اعتمادی استفاده کنید. بنابراین، بدون تردید، سری به بخش فروشگاهی سایت انتشارات مبلغان بزنید و از کتاب و منابع مفید در این زمینه بهره ببرید. این تجربه مطمئناً به شما کمک خواهد کرد تا به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل شوید و موفقیت بیشتری در زمینه بازاریابی و فروش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی