چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم؟ بهترین روش فروش محصولات چیست؟ چگونه کالای خود را در اینترنت بفروشیم؟ چگونه فروش خوبی داشته باشیم؟ در این بخش از سایت انتشارات مبلغان که به فروش بهترین کتاب های مربوط به کسب و کار می پردازد قصد داریم روش های فروش محصول تولید شده توسط خود شخص را آموزش دهیم.

مقاله مرتبط : چگونه برای کسب و کارمان تبلیغ کنیم و بیشتر بفروشیم؟

 

چگونه محصولات خود را بفروشیم؟

در اینجا چند تکنیک به شما معرفی می کنیم که پاسخ این سوال را بگیرید که چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم. چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

با محصول یا خدمات خود شروع کنید

قبل از اینکه با مشتریان بالقوه تماس بگیرید، ویژگی ها و مزایای محصول خود را فهرست کنید. ببینید هر ویژگی چطور زندگی افراد را راحت تر کرده و سپس مشخص کنید چه کسی به آن محصول یا خدمات نیاز دارد. مثلا اگر کلاه ایمنی دوچرخه کودکان می فروشید، محصول شما باعث راحتی خیال والدین می شود. پس والدین، بازار هدف شما می باشند. احتمالا کلاه ایمنی ایده آل آنها، به اندازه کافی خنک است، سر کودک را به خوبی پوشش می دهد و درجه ایمنی بالایی دارد.

به خریداران فعلی خود بپردازید

 از خودتان بپرسید خریداران فعلی شما چه ویژگی های مشترکی دارند؟ کدام محصول برای آن ها بیشتر از بقیه محبوب است؟ چه موقع خرید می کنند؟  نکته مهم این است که از مشتریان فعلی خود غافل نشوید. چون هزینه نگه داشتن مشتری، خیلی خیلی کمتر از جذب مشتری جدید می باشد. به علاوه مشتری اگر از کسب وکار شما راضی باشد، آن را به دوستان و آشنایان خودش هم معرفی می کند که تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد. چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

پرسونا مشتری را تعریف کنید

وقتی دقیقا بدانید چه کسی محصول شما را می خرد، تا حد امکان ویژگی های آن ها را با جزئیات توضیح دهید. به مسائل جمعیت شناختی، مکان جغرافیایی، و یک سری واقعیت ها توجه کنید و بر آن اساس، افراد را دسته بندی کنید. علاوه بر این، برای تعیین پرسونا مشتری باید ویژگی های عاطفی و روانی آن ها را هم در نظر بگیرید، مثلا ارزش های آنها، سبک زندگی شان، علایق شخصی و طرز فکرشان. سپس بررسی کنید، محصول یا خدمات شما با کدام موردها مطابقت دارد.

در ابتدا با مشتری رابطه برقرار کنید چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

اگر یک مشتری وارد مغازه شما شود، شما در همان ابتدا به او نمی گویید: «سلام! می خواهید این بلوز را بخرید؟» بلکه مکالمه را اینطور شروع می کنید: «امروز چطور هستید؟» و سپس «چه چیزی شما را امروز به اینجا کشانده؟» امکان دارد در جواب سوال تان این جواب ها را بشنوید: «من عاشق آن بالاپوش شما شده ام» و یا پاسخ هایی از این قبیل، «پس به دنبال یک دست لباس مهمانی هستید، می توانم بپرسم که چه نوع مهمانی در پیش دارید؟»

درواقع وقتی درحال اجرای بازاریابی B2B با یک مشتری هستید که قبلا با او آشنا نبوده اید، مهم است که قبلا درمورد آن تحقیق کرده باشید،  قبل از برقراری ارتباط حتما در مورد مشتری خود تحقیق کنید. این کار باعث می شود که شما بیشتر به او توجه کنید و بهتر از رقبایتان به نظر برسید.

مقاله مرتبط : بهترین ترفندهای فروشندگی

قبل از برقراری ارتباط تحقیق کنید

پیش شرط آنکه خریدارن زمان شان را برای گوش دادن به حرف های شما و آشنایی با محصول شما اختصاص دهند این است که شما زمان تان را برای شناخت آن ها صرف کنید.
در عصر رسانه های اجتماعی، تکنولوژی و وب سایت، هیچ توجیهی برای تماس با مشتری بدون شناخت او وجود ندارد. چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

بازار هدف خود را بشناسید

فروش محصول کلا درباره این است که بدانید چطور می توانید به افراد، انگیزه فروش بدهید. برای موفقیت در فروش محصول، باید بازار خود را خوب بشناسید و ببینید خریداران چه می خواهند. علاوه بر شناخت بازار، باید شناخت خوبی از رقبا هم داشته باشید. بررسی کنید محصول یا خدمات شما چه مزیتی دارد که شما را از رقبا متمایز کرده و به رفع نیاز مشتریان کمک کرده و زندگی آن ها را راحت تر می کند. برای اطلاعات بیشتر در این باره سری به کتاب های آموزش فروش بزنید.

چه کسانی قادر هستند خریدار شما باشند؟

شما چه یک خرده فروش باشید، چه در کار فروش خودرو فعالیت کنید و یا به روش B2B کار کنید، در صورتی که با ویژگی های مشتریان هدف خود آشنا باشید و آن ها را طبقه بندی کرده باشید مطمئنا در کار خود موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. این کار به شما یک پروفایل خریدار ایده آل می دهد که مانند داشتن یک سلاح مخفی عمل کرده و دیگر این دغدغه را ندارید که چگونه محصولم را بفروشم. به این شیوه شما به سرعت تشخیص می دهید که شخص مقابل شما جزء خریداران شما هست یا نه؟

سوال کنید و منتظر جوابش بمانید چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

کنجکاو باشید. خوب است که لیستی از سوالات آماده کنید تا هروقت به اوج صحبت هایتان رسیدید آن ها را بپرسید. پس از طرح یک سوال، ساکت بمانید و به پاسخ مشتری گوش دهید. آن وقت متوجه خواهید شد که خریدار منتظر موقعیتی برای صحبت کردن با شما بوده می باشد. حالا نوبت آن رسیده که پیام خودتان را با تفکر و احتیاط به خریدار منتقل کنید. پس از آن نظر مشتری را درمورد صحبت های خودتان بپرسید.

  • چطور این اتفاق افتاد؟
  • آیا همیشه همینطور بوده است؟
  • این موضوع چگونه بر کارکنان/ سازمان شما تاثیر خواهد گذاشت؟
  • درحال حاضر برای رفع مشکل شما چه کاری از دست ما برمی آید؟ چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم
  • اگر بخواهید ایده آل فکر کنید می توانید به من بگویید که چه توقعی از این محصول دارید؟

قبل از فروش مشاوره بدهید

اگر خریدار هدف خود را به درستی مشخص کنید، بیشتر روز خود را صرف صحبت با کسانی خواهید کرد که محصول و یا خدمات شما می تواند در رفع نیازهایشان نقشی اساسی داشته باشد. اما این کافی نیست! به جای اینکه فروشنده ای تشنه فروش محصول باشید، خودتان را مشاوری بدانید که قصد دارد به دیگران کمک کند. با این روش، به راحتی می توانید محصول خود را در قالب پیشنهاد به مشتری ارائه کنید تا او با آغوش باز پذیرای شما باشد.

آن ها را به سطح خود نزدیک کنید

وقتی یک فروشنده در فرایند فروش نقش بازی نمی کند، اتفاقات خوبی می افتد. اما این نکته به معنای عدم توجه به شخص مقابل نیست. ویژگی های شخصی ما بر چگونگی فروش و اطلاعاتی که در اولویت قرار می دهیم، تاثیر می گذارند.

چگونه برای کسب و کارمان تبلیغ کنیم

از عواطف آن ها کمک بگیرید چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

هر پیام فروش، هر جلسه و هر ارائه شما باید همانطور که با منطق مشتری ارتباط برقرار می کند، احساسات او را هم هدف قرار دهد. شاید برایتان جالب باشد که مشتریان کمتر بر اساس عقل و منطق خرید می کنند و بیشتر این احساسات شان است که تعیین می کند چیزی را بخرند یا نه.

قبل از درخواست عاطفی، مشتری را کمی تحت تاثیر قرار دهید. به علاوه، سعی نکنید تمام احساسات تان را بروز دهید. یک یا دو نمونه از آن ها را انتخاب کنید و با زیرکی بطور وسوسه برانگیزی با یکدیگر ادغامشان کنید. نباید مشتری را در یک محفظه شیشه ای از احساسات حبس کنید.

به خاطر داشته باشید که شما به یک انسان می فروشید

حرفه ای بودن در فروش خیلی مهم است اما رفتار و برخورد خوب هم بسیار اهمیت دارد. زندگی و کار خریداران از یکدیگر جداست و چیزهایی که احساسات آن ها را در زندگی عادی برمی انگیزاند، هیچ ربطی به مسائل کاری شان ندارد. هر چند وقت یکبار فرصت بدهید مشتریان با شما مکالمه داشته باشند، از این طریق می توان به یک ارتباط واقعی با آن ها رسید. نیازی به این نیست _و نباید نیازی باشد_ که تمام وقت و تماما درخصوص کار صحبت کنید.

چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

چطور محصولات خود را به صورت اینرنتی بفروشیم؟

فروش محصول به صورت حضوری و آنلاین، تفاوت هایی با هم دارند. اما از آنجایی که امروزه، مشتریان ساعات زیادی از وقت خود را در اینترنت سپری می کنند، شما هم باید برند و محصول تان را در آنجا به آن ها معرفی کنید.

برای فروش در اینترنت ابتدا باید تحقیق کاملی درباره صنعت و بازار محصول خود بکنید و آن را به خوبی بشناسید. سپس نوبت به شناخت مشتریان هدف می رسد. باید نیاز، مشکل و علایق آن ها را هم خوب بشناسید تا بر آن اساس محصول مناسبی را ارائه دهید.

پس از شناخت بازار و محصول، مهم ترین کار برای فروش آنلاین محصول، انتخاب پلتفرم مناسب می باشد. می توانید برای خودتان وب سایت داشته باشید یا از پلتفرم هایی مثل آمازون یا شاپیفای کمک بگیرید. چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

حالا باید به فکر تولید سرنخ باشید. برای تولید سرنخ در اینترنت، باید در کانال ها و برنامه های مختلف شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، واتساپ و تلگرام فعال باشید. البته حسابداری فروش هم در این زمینه کمک زیادی به شما می کند.

نکته مهم این است که دو یا سه کانال مرتبط با محصول تان را انتخاب کنید و روی آن ها تمرکز کنید. اگر همزمان در چند پلتفرم شبکه اجتماعی اکانت باز کنید، نمی توانید در همه آن ها فعال باشید و به سوالات تمام کاربران پاسخ دهید. علاوه بر اینها برای فروش آنلاین، می توانید از کمپین های بازاریابی دیجیتال هم کمک بگیرید.

مقاله مرتبط : روش های افزایش فروش در اینستاگرام

چگونه محصولات تولیدی خود را بفروشیم

از خواندن کتاب های آموزش بازاریابی و فروش غافل نشوید!

آیا شما یک کسب و کار دارید و دنبال راهی برای بهبود فروش و بازاریابی آن هستید؟ آیا می خواهید ایده های نو و خلاقانه برای جذب مشتریان جدید و افزایش درآمدتان به دست آورید؟ اگر پاسخ شما بله است، حتما باید به خواندن کتاب های آموزشی در زمینه بازاریابی و فروش اهمیت بدهید.

انتشارات مبلغان با تنوع بی نظیری از کتاب و مقالات آموزشی در زمینه کسب و کار، بازاریابی و فروش، به شما این فرصت را می دهد که از تجربیات و دانش متخصصان این حوزه بهره مند شوید. این کتاب ها با بهره گیری از رویکردهای نوین و روش های مدرن، به شما کمک می کنند تا بهترین استراتژی ها را برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود انتخاب کنید.

از خواندن کتاب های آموزش بازاریابی و فروش غافل نشوید؛ زیرا این کتاب ها به شما ابزارها و روش های لازم برای بهبود عملکرد و رشد کسب و کارتان را فراهم می کنند. با مطالعه این کتاب ها، می توانید استراتژی های مناسبی برای جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و بهبود نام آوری برند خود را پیدا کنید.

پس از اینکه به مطالعه کتاب های آموزش بازاریابی و فروش انتشارات مبلغان پرداختید، اطمینان حاصل خواهید کرد که دیگر از اهمیت و ارزش این رشته در توسعه کسب و کارتان غافل ننموده اید. به همین دلیل، بهترین اقدامی که می توانید برای بهبود وضعیت کسب و کار خود انجام دهید، مطالعه و آموزش در زمینه بازاریابی و فروش است.

اگر شما هم از خواندن کتاب های آموزشی بهره می گیرید و به دنبال راهکارهای نوین برای توسعه کسب و کارتان هستید، به انتشارات مبلغان مراجعه کنید و از تنوع کتاب و مقالات آن در زمینه بازاریابی و فروش بهره ببرید. این کتاب ها می توانند به شما راهنمایی کاملی در جهت رسیدن به موفقیت و پیشرفت در کسب و کارتان ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی