برای خودتان اعتبار ایجاد کنید​

هنگامي که وارد اتاق مي‌شويد تا با مشتري ملاقات کنيد، طوری رفتار کنید که معاني موفقيت، اعتماد به نفس و انعطاف‌پذيري را به طرف مقابل انتقال دهيد. این نخوت و تکبر نیست. اين حرفه‌اي‌گري است و شما باید به آن افتخار کنید. 

برای خودتان اعتبار ایجاد کنید

بیست و پنج عادتی که منجر به فروش بیشتر می شوند استفان شیفمن

اعتماد به نفس متعادل

هنگامي که وارد اتاق مي‌شويد تا با مشتري ملاقات کنيد، طوری رفتار کنید که معاني موفقيت، اعتماد به نفس و انعطاف‌پذيري را به طرف مقابل انتقال دهيد. این نخوت و تکبر نیست. اين حرفه‌اي‌گري است و شما باید به آن افتخار کنید. شما بايد بتوانيد به طور مفصل در مورد چيزهايي که باعث موفقيت شما و مشتری تان می شوند صحبت کنيد. توصيه نمي‌کنم که يک بازي فخرفروشي را با مشتري به راه بياندازيد. همچنین پیشنهاد نمی کنم به اينکه چقدر بچه‌هاي شما عالي به نظر مي‌رسند، يا چقدر بازي گلف شما خوب است، يا چقدر شما پول در مي‌آوريد، مباهات کنيد. اين يک نوع بازي ای است که شما هرگز از آن برنده بیرون نمی آیید.

در عین حال، من معتقدم که تبلیغ تهاجمی در مورد توانمندي هايتان برای پیشرفت در شغل يک ايده خوب است، اما لازم است که دورانديش و محتاط باشيد و ياد بگيريد که موقعيت را تشخيص دهيد (هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد). بايد بدانيد که چه زماني عقب‌نشيني کنيد. بايد بدانيد، که چيزي که براي مشتري الف در يک موقعيت خاص مفيد است، ممکن است به هيچ وجه براي مشتري ب در يک موقعيت ديگر مؤثر نباشد.

يک خطر واقعي وجود دارد، اگرعلائم و نشانه‌ها را به درستي دريافت نکنید ممکن است مشتري خود را در تنگنا قرار دهيد. اما هنوز هم این کار (تعریف از توانمندی تان) ارزش فکر کردن را دارد چرا که تعداد بسیار زیادی از فروشنده ها چنگی به دل مشتری نمی زنند و خطر دقیقا همین جاست.

درمورد توانايي ها و مزيت هاي خودتان صحبت کنيد

بله. یک خطر قطعی وجود دارد. اما از نظر من، اين خطري است که ارزش وارد شدن به آن را دارد. اين را با مشتري بعدي که مي‌بينيد امتحان کنید.

“آقاي جونز، حقيقتاً از ديدار شما خوشحالم. اين هفته براي ما واقعا هفته‌اي عالي بوده است. ما به تازگي پروژه فلان را تمام کرده‌ايم. اجازه بدهيد درمورد آن براي شما مختصری صحبت کنم”
فروشنده موفق

درمورد خودتان صحبت کنيد اما متواضع باشيد

اينها دو دستورالعمل جداگانه نيستند و بهتر است ياد بگيريد چطور هر دو را انجام دهيد. هيچ اشکالي در اين کار وجود ندارد که شما وارد دفتر کار مشتري شويد و با اعتماد به نفس و افتخار درمورد کاري که انجام مي‌دهيد صحبت کنيد. خيلی از فروشندگان اين را درک نمي‌کنند که کارشان مي‌تواند به مشتري کمک کند و بايد با افتخار از آن صحبت کنند. تنها دامي که بايد از آن پرهيز کرد متکبرانه ظاهر شدن است که خوشبختانه دوري از آن راحت است.

اين فردي است که باعث موفقيت ما مي‌شود!

بکوشید رفتار خود را طوری نشان دهید که در مخاطب تان اطمینان ایجاد کند که شما فردی توانمند هستید.

فرض کنيد که شما به داخل اتاق دکتر مي‌رويد و لحظه‌اي که پزشک به اتاق وارد مي‌شود، متوجه مي‌شويد که او از شما بيمارتر به نظر مي‌رسد. او خس‌خس مي‌کند و سرفه مي‌کند و يک سيگار روشن نصفه را بين انگشتانش گرفته است. وقتي راه مي‌رود کمي تلو‌تلو مي‌خورد. چشمهايش زرد شده است و براي تمرکز روي چیزها مشکل دارد.

آيا اين مرد همان کسي است که قصد دارد مشکل سلامتي شما را حل کند؟

ممکن است برایتان رخ داده باشد که گاهی احساس می کنید مردم دو دسته اند: دسته اي که به هرچيزي که دست بزنند به ارزش آن مي افزايند و دسته اي که به هرچيزي که دست مي زنند باعث مي شوند ارزش آن کم شود.

ثابت کنيد که شما در دسته اول قرار داريد. ارزش خود را نشان دهيد! آن را به نمايش بگذاريد! آن را منتشر کنيد! آن را فرياد بزنيد! مادامی که اين کار را انجام دهید بدون اينکه موجب تحقير طرف مقابل شوید، خودتبلیغی شما به عنوان یک تضمین تلقی خواهد شد. ملاحظه می کنید که تضمین در مورد حرفه شما و توانایی تان برای عملی ساختن آن، فخرفروشی قلمداد نمی شود. بلکه کاری آکنده از شور و شوق ستودنی تعبیر می شود.

برای اینکه یه فروشنده موفق بشی ...

کتاب های زیادی هست که میتونه بهت کمک کنه و ما بهترین ها رو برات در نظر گرفتیم. در دسته فروش میتونی همه کتاب های مرتبط با فروشندگی موفق رو پیدا کنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی