آموزش بازاریابی در اینستاگرام

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

اگر به آموزش بازاریابی در اینستاگرام نیاز دارید این مطلب با بهترین ایده ها و تکنیک های بازاریابی می تواند به شما کمک کند در این کار موفق عمل کنید! بازاریابی در اینستاگرام یکی از شیوه های عالی برای فروش محصولات و نشان دادن خدمات است، اینستاگرام شبکه اجتماعی قوی و قدرتمندی است که در میان ایرانیان طرفدار بسیار زیادی دارد.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام – نکات و تکنیک هایی که هیچ جایی نمی بینید!

اینستاگرام یک مکان مناسب برای رشد کسب و کارهاست، چون کاربران زیادی هر روز از این شبکه اجتماعی بازدید می کنند. به همین دلیل اگر بازاریابی به وسیله این شبکه اجتماعی را یاد بگیرید مشتریان تان چند برابر می شود.دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، روشی جدید برای صاحبان کسب و کار است تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را در قالبی جدید معرفی کنند.

البته این مفهوم تنها به معرفی محصولات محدود نمی شود و برای این نوع بازاریابی باید ارتباط منطقی با مخاطب و مشتری برقرار کنید. مثل اطلاع رسانی به مشتری، نشان دادن باطن کسب و کار، احترام به نظرات و تجربیات مشتری و مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ

  • تولید محتوا اصیل باعث می شود ارتباط بهتری با مخاطب خود برقرار کنید. مخاطبان همیشه قدر محتوایی که برای آن زحمت کشیده شده باشد را می دانند. بهتر است برای پست ها و استوری ها قالب معینی در نظر بگیرید که منحصر به کسب وکار شما باشد.
  • ایجاد صفحه تجاری (business account) اولین قدم شماست، که امکان دسترسی به اطلاعات مفیدی در مورد صفحه و رفتار کاربران با محتوا را می دهد. آموزش بازاریابی در اینستاگرام
  • اگر قصد تبلیغ صفحه خود را دارید، فراموش نکنید که این تبلیغ با بیلبوردهای سطح شهر متفاوت است پس برای این کار در مورد مخاطب، هدف و فردی که برای تبلیغ به آن مراجعه می کنید فکر کنید.
  • آپدیت ها و امکانات جدید اینستاگرام را بدانید و از آن ها استفاده کنید، این موضوع نشان می دهد که شما برای رضایت مخاطب تلاش می کنید و سعی در ایجاد محتوای جدید و ناب دارید.
  • چیدن یک استراتژی درست مهمترین اقدام برای بازاریابی ست این استراتژی شامل نقشه ای از صفحه شما برای تولید محتوا و تبلیغ در دیگر صفحات اینستاگرام است، برای راحتی بیشتر یک جدول تقویمی که سه ستون(مشابه صفحه اینستاگرام) دارد درست کنید و تعیین کنید که در هر مربع (پست) چه محتوایی جای می گیرد، محتوا چه شکلی دارد، در چه روزی تبلیغ خواهید کرد و چه کپشنی برای محتوا خواهید نوشت. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

کتاب آموزش بازاریابی 

مطالعه کتاب آموزش بازاریابی کمک زیادی به شما می کند تا در هر جامعه و پلتفرمی که هستید بتوانید به فروش محصولات و خدمات خود با درصد موفقیت بالا بپردازید، کتاب آموزش بازاریابی یک فرصت عالی برای یادگیری و بهبود مهارت های بازاریابی شما است. در این مقاله به برخی از مزایای مطالعه کتاب های آموزش بازاریابی می پردازیم: آموزش بازاریابی در اینستاگرام

  1. افزایش دانش: مطالعه کتاب های آموزش بازاریابی به شما کمک می کند تا دانش خود را در زمینه بازاریابی افزایش دهید. این کتاب ها شامل مفاهیم پایه و پیشرفته ای از بازاریابی هستند که به شما کمک می کنند تا روش ها و استراتژی های مختلف بازاریابی را بهتر فهمیده و به کار بگیرید.
  2. ارتقای مهارت ها: مطالعه کتاب های آموزش بازاریابی به شما کمک می کند تا مهارت های بازاریابی خود را بهبود بخشیده و به روز کنید. این کتاب ها شامل تمرین ها و مطالب عملی هستند که به شما کمک می کنند تا مهارت های خود را تقویت کرده و در محیط کاری بهتر عمل کنید.
  3. به روز بودن با تحولات بازار: بازار همیشه در حال تغییر و تحول است و مطالعه کتاب های آموزش بازاریابی به شما کمک می کند تا با آخرین تغییرات و روندهای بازار آشنا شوید. این کتاب ها شامل اطلاعات جدید و تحلیل های مختلف از بازار هستند که به شما کمک می کنند تا بهتر بتوانید استراتژی های بازاریابی خود را تنظیم کنید. آموزش بازاریابی در اینستاگرام
  4. ارتقای حرفه ای: مطالعه کتاب های آموزش بازاریابی به شما کمک می کند تا به یک حرفه ای بازاریابی تبدیل شوید. این کتاب ها به شما نکات و راهکارهایی ارائه می دهند که می توانند به شما در پیشرفت حرفه ای و شغلی کمک کنند.

چگونه استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را تدوین کنیم؟

داشتن استراتژی مانند داشتن یک نقشه یا برنامه مناسب برای سفر کردن است. اگر استراتژی دقیقی نداشته باشید، احتمالا در میانه راه سردرگم می شوید و معلوم نیست در آینده چه نتایجی برای وقت و هزینه ای که صرف می کنید رقم خواهد خورد. برای تدوین هرچه بهتر استراتژی اینستاگرام، خوب است که با الگوریتم جدید اینستاگرام آشنا شوید. بنابراین لازم است با در نظر گرفتن نکات زیر، استراتژی مناسبی را برای بازاریابی موفق در اینستاگرام تهیه کنید:

چه هدفی دارید؟ آموزش بازاریابی در اینستاگرام

قبل از آنکه تولید محتوا برای اینستاگرام را شروع کنید، لازم است یک سوال را از خود بپرسید و جواب دقیقی را برای آن پیدا کنید: چرا در این فضا حضور دارم؟ قطعا جواب این سوال نمی تواند چیزی مثل عبارت «چون همه حضور دارند، من هم باید فعالیت کنم!» باشد! اینکه شما چرا اینستاگرام را برای فعالیت انتخاب کردید، به خودتان بستگی دارد.

مهم نیست در نهایت چه هدفی را در اینستاگرام دنبال می کنید. چیزی که اهمیت دارد، مشخص کردن این اهداف در سریع ترین زمان امکان دارد. این را هم در نظر داشته باشید که لزومی ندارد حتما یک هدف را دنبال کنید. بسیاری از برندها با استفاده از محتواهای مختلف، چندین هدف را به صورت همزمان دنبال می کنند.

تغییر موضع ندهید آموزش بازاریابی در اینستاگرام

در تمام شبکه های اجتماعی باید هویتی استوار داشته باشید. با لحنی واحد صحبت کنید. احتمالا مخاطبان شما، در صورت نوسان شخصیت شما، دیگر صفحه تان را دنبال نمی کند. مثلا نمی توانید چند پست را با لحن کاملا جدی منتشر کنید و در پست های بعد خیلی شوخ طبع و بازیگوش باشید! شخصیتی واحد و استوار را برای خود انتخاب کنید.

 رقبا را زیر ذره بین بگذارید آموزش بازاریابی در اینستاگرام

بعد از شناسایی مخاطب هدف، باید تحلیل دقیقی از وضعیت رقابایتان در اینستاگرام داشته باشید. برای تحلیل بهتر حتما در پست های آن ها به مواردی همچون نرخ تعامل (تعداد لایک، کامنت)، هشتگ هایی که استفاده می کنند، کپشن هایی که می نویسند و تعداد پست هایی که در هفته منتشر می کنند دقت کنید. با تحلیل صفحات آن ها می توانید متوجه شوید که چه نوع محتوایی در بین کاربران طرفدار بیشتری دارد و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف آن ها، صفحه بهتری را بسازید. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

با مخاطبین هدف دوست باشید

نگاهی به فالوورهای رقبایتان بیاندازید. در اینستاگرام شناختن مخاطب هدف خیلی پیچیده و سخت نخواهد بود. می توانید از کارهایی ساده مثل چک کردن هشتگ های مرتبط با کارتان تعیین مخاطب هدف را آغاز کنید. ببینید چه کسانی از این هشتگ ها استفاده می کنند و مخاطبان این هشتگ ها چه کسانی هستند. محتوایی را تولید کنید که برای سن، موقعیت جغرافیایی، جنسیت اکثر مخاطبان، درآمد، انگیزه ها و نقاط مشترکشان مناسب باشد. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

تقویم محتوا درست کنید

تنها با برنامه ریزی و تدوام است که در اینستاگرام به موفقیت می رسید. احتمالا اگر تقویم محتوایی نداشته باشید، دست به دامن پست های لحظه آخری می شوید که خیلی از استانداردهای شما را زیر پا می گذارند. به طور متوسط برندها در هر هفته ۶ تصویر جدید را روی صفحه خود منتشر می کنند. به عبارت دیگر، صفحات این برندها در سال ۳۰۰ پست مختلف را منتشر می کنند! وقتی چنین حجمی از محتوا را در صفحه خود منتشر می کنید، تشخیص اینکه پست بعدی شما چه چیزی باشد و تا به حال چه پست هایی را منتشر کردید، بسیار سخت خواهد شد. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

باید با ساختن یک تقویم محتوایی مناسب هم در وقت خود صرفه جویی کنید و هم حضور خود را در اینستاگرام به درستی مدیریت کنید. در تقویم خود نوع محتوایی که قرار است کار کنید (موضوع پست، اینکه عکس است یا ویدیو و …) را مشخص کنید و علاوه بر آن، کپشن، هشتگ ها و زمان انتشار پست را هم بنویسید.

صبر و تحمل به اندازه کافی! آموزش بازاریابی در اینستاگرام

فکر خرید فالور را از سرتان بیرون کنید، این کار باعث می شود نرخ تعامل اکانت شما به شدت کاهش یافته و پست های شما بسیار کمتر دیده شود. به همین دلیل بسیاری اقدام به حذف فالوور فیک کردند. علاوه بر آن در تغییرات جدید اینستاگرام این فالوورها به صورت خودکار حذف می شوند! رشد در اینستاگرام نیازمند صرف وقت و انرژی به صورت مستمر است. پس نا امید نشوید.

نحوه فروش محصولات در اینستاگرام آموزش بازاریابی در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام به چند ف.ن . فن نیاز دارد، فقط چند مرحله برای شروع وجود دارد، بنابراین برای دستورالعمل های دقیق، راهنمای ما را در زیر دنبال کنید:

در کنار پیج اینستاگرامی، سایت هم داشته باشید

بهترین کار این است که یک وبسایت با تجربه کاربری راحت، آسان و مطمین طراحی کنید تا کاربران با مراجعه با آن بتوانند در کمترین زمان خرید کنند. وب سایت شما باید به گونه ای باشد که تجربه مثبتی از خرید برای مشتریان بسازد. برای فروش در اینستاگرام، به یک پلتفرم تجارت الکترونیک قابل اعتماد نیاز دارید که راهی امن و آسان برای پرداخت ها، ارائه محصولات، مدیریت مشتریان و سفارش ها و ردیابی عملکرد فروش باشد. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

محتوای جذاب و همه پسند بسازید

تصاویری با کیفیت بالا. از تصاویر با کیفیت بالا در پست های خود برای جذب بینندگان استفاده کنید. می توانید از عکس های خود و همچنین فیلم ها استفاده کنید. علاوه بر این موارد پست کردن منظم، کلیدی برای درگیر نگه داشتن فالوورهای شماست. یک برنامه زمان بندی پست تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. با فالوورهای خود تعامل ایجاد کنید . به نظرات پاسخ دهید، سؤال بپرسید و نظرسنجی ایجاد کنید. این کار به ایجاد گفت و گو با مخاطبان کمک می کند و باعث می شود که آنها بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند.  آموزش بازاریابی در اینستاگرام

تحقیقات بازاری انجام دهید. قبل از اینکه هر چیزی را پست کنید، مهم است که بتوانید مخاطبان هدف خود و نوع محتوایی که با آنها مخاطب را جذب می کند، را درک کنید. نگاه کنید که افراد موفثق در حوزه کاری شما چه می کنند و از آن به عنوان الهام بخش برای فروش در اینستاگرام استفاده کنید. هشتگ ها راه بسیار خوبی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر هستند. سعی کنید از هشتگ های محبوب ترجیحاً هشتگ های کمتر از ۱ میلیون و مرتبط با محصول خود استفاده کنید پس از هشتگ ها استفاده کنید.

معجزه استوری را دست کم نگیرید آموزش بازاریابی در اینستاگرام

استوری اینستاگرام یک ویژگی عالی است که به شما کمک می کند محصولات را به نمایش بگذارید و با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. در اینجا کارهایی که می توانید با استوری اینستاگرام انجام دهید آورده شده است:

  • معرفی محصولات جدید.
  •  پیشنهادات ویژه را تبلیغ کنید. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

ریلز های عالی و با کیفیت بسازید

الگوریتم تمایل به محتوای ویدیویی دارد، بنابراین مطمئن شوید که از آن به نفع خود استفاده کنید. برای شروع کار با Reels، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و روی نماد Reels در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس، موسیقی مورد نظر خود را از آرشیو اینستاگرام انتخاب کنید یا صدای خود را آپلود کنید. هنگامی که موسیقی را در اختیار دارید، می توانید ویدیوی خود را ضبط و ویرایش کنید.

با قابلیت افزودن موسیقی، هشتگ و سایر افکت ها، می توانید محتوای خود را فراتر از پست های معمولی بردارید و آن را برای فالوورهای خود بیشتر مشاهده کنید. ریل های اینستاگرام فرصتی عالی برای ابراز خلاقیت و تعامل با دنبال کنندگان را فراهم می کنند. با مجموعه ویرایش منحصر به فرد آن، می توانید ویدیوهای سرگرم کننده ای ایجاد کنید که از بقیه متمایز باشد. جلوه های سرگرم کننده، متن و سایر عناصر خلاقانه را به ریل خود اضافه کنید. وقتی کارتان تمام شد، می توانید ریل خود را با فالوورها یا در استوری خود به اشتراک بگذارید. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

ایده تولید محتوا برای اینستاگرام برای فروش محصول و نشان دادن خدمات

قبل از بررسی ایده های تولید محتوا برای اینستاگرام به یک نکته توجه کنید. شاید شما هم وب سایت های فروشگاهی را دیده باشید که پیج اینستاگرام هم دارند. وقتی به پیج آنها سر می زنید، دقیقا همان تصاویری که در صفحه محصول سایتشان دیده بودید را این بار در قالب پست اینستاگرامشان مشاهده می کنید. این کار جذابیتی ندارد. در واقع شما باید به کاربران دلیلی بدهید که پست های پیج شما را ببینند و علاوه بر آن پیج را فالو کنند. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

با مشتریان همکاری کنید

از مشتریانتان بخواهید که عکس یا فیلم استفاده از محصولاتتان را برایتان بفرستند یا به دیگران بگویند که به چه دلیلی شما را انتخاب کرده اند؛ در اصطلاح به این کار تستیمونیال (Testimonial) می گویند. سپس این عکس و فیلم را در پیجتان پست کنید. ارسال این محتواهای ویژه به تنوع محتوایی شما هم کمک می کند. تاثیر صحبت های صادقانه شما در مورد برندتان وقتی به کاربران ثابت می شود که آنها نظر خریدارانتان را هم در این مورد بشنوند. به ویژه کسانی که برای اولین بار می خواهند از شما خرید کنند به نظر مشتریان قبلی اهمیت زیادی می دهند. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

پشت صحنه کارتان را به کاربران نشان دهید

منظورم از پشت صحنه، عکس یا فیلم هایی است که از محیط کارتان می گیرید. کسانی که برندتان را دنبال می کنند دوست دارند بدانند که: آموزش بازاریابی در اینستاگرام

  • چه احساسی در مورد کارشان دارند؟
  • خوشحال هستند یا ناراحت؟ آموزش بازاریابی در اینستاگرام
  • در محیط کاری شما چه اتفاق های می افتد؟
  • کارمندانتان چه کسانی هستند و حتی چه شکلی هستند؟!

سعی کنید برای این جور پست ها زمان بگذارید و محتوای جذابی تولید کنید. این موضوع به ویژه برای بیزنس هایی که مدل کسب و کارشان (B2B) است اهمیت زیادی پیدا می کند. شاید شما پیج اینستاگرامی «تپسل» یا «کافه بازار» را دیده باشید که هر کدام به نوبه خود سعی داشتند نمایی از پشت صحنه کارشان را به کاربران نشان دهند.

با اینفلوئنسرهای محبوب همکاری کنید

هر چقدر که اینفلوئنسر محبوب تر باشد، پست شما هم بیشتر مورد استقبال کاربران قرار می گیرد. بد نیست برای تهیه پست های جذاب از اینفلوئنسرهای محبوب کمک بگیرید. مثلا می توانید آنها را به دفترتان دعوت کنید، فیلم یا عکس جذابی از آنها بگیرید و در پیجتان قرار دهید. از آنها هم بخواهید که فیلم یا عکس این ملاقات را در پیجشان استوری یا پست کنند. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

برای پیجتان یک کاراکتر دست و پا کنید

ساخت کاراکتر می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی، حساب شما را از رقبایتان جدا کند. چون به این وسیله از ساختارهای خشک و تکراری پیج های کسب و کار فاصله گرفته اید و یک قدم به سمت کاربران برداشته اید. پیج های ایرانی کمی هستند که از یک شخصیت واقعی یا کاراکتر در پست هایشان استفاده می کنند. در این مورد می توانم پیج «ریحون» را برایتان مثال بزنم. در این پیج، یکی از کارمندان شرکت به عنوان کاراکتر اصلی در بیشتر پست ها و استوری ها حضور دارد و توانسته ارتباط خوبی با کاربران برقرار کند. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

بین رئالیسم و گرافیک، یکی را انتخاب کنید

بهتر است اگر می خواهید از تصاویر گرافیکی در پیجتان استفاده کنید بهتر است از اول تا انتها همین روند را پی بگیرید و فقط گرافیکی کار کنید. البته باز هم پیشنهاد من استفاده از تصویرهای رئال است. اگر سری به پیج های خارجی که اینگیجمنت بالایی دارند بزنید می بینید که بیشتر آنها از تصاویر حقیقی و نه گرافیکی در پیجشان استفاده کرده اند. آموزش بازاریابی در اینستاگرام

قبل از هر کاری باید در مورد سبک پست هایتان یک تصمیم مهم بگیرید. باید مشخص کنید که می خواهید تصاویرتان واقعی باشند یا گرافیکی. برخی از پیج ها به صورت ترکیبی کار می کنند، یعنی بخشی از تصاویرشان گرافیکی و بخشی دیگر حقیقی هستند. چنین کاری تنها باعث گیج شدن مخاطب و به هم ریختن استایل پیجتان می شود.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

برای خرید کتاب های آموزش فروش و بازاریابی به بخش فروشگاهی سایت ما مراجعه کنید، کلیک کنید: کتاب های آموزش بازاریابی و فروش

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست اصلی